Címlap Címkék új generációs hajtómű

Címke: új generációs hajtómű

Az A220-asokat és az Embraer E2-eseket is érinti a legújabb hajtóműprobléma

A korábban az A320neo családnál jelentkező, a turbinatárcsákat érintő gond az Airbus A220 és az Embraer E2 típuscsalád Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.

Újabb hibát találtak az A320neo család Pratt-hajtóműveinek csaknem felénél

Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének anyaga nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.

2035 után érkezhet az Airbus teljesen új típusa

Az európai repülőgépgyártó A320neo családjának utódja 2035 és 2040 között készülhet el, a cél a maihoz képest 20-25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, de a CFM által fejlesztett Open Fan technológia használatához még sok kérdést kell tisztázni.

Ablakok nélküli óriásgépet szeretne az Emirates vezére

Újabb ötletet dobott be Tim Clark: a szerkezeti tömeg csökkentése érdekében kamerákkal és virtuális ablakokkal felszerelt, ablaktalan "új A380-as" gépet kívánna.

Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason

A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.

Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR

Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.

Új generációs Ju-52-est építene a Junkers

A régi formát megtartva, de új anyagokból, korszerű hajtóművekkel, digitális rendszerekkel gyártaná ismét a legendás "Tante Ju" típust a Svájcban működő cég.

Mégis elkészítik a világ legnagyobb hajtóművét

A Rolls-Royce szakemberei elkezdték összerakni a fejlesztés alatt álló Ultrafan hajtómű első részegységét a gyártó üzemében.

Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói

A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.

Elkaszálta a Boeing az új közepes típusának terveit

Leállította a Boeing az új típusok megvalósítását a bizonytalan helyzet miatt, csak a már meglévők fejlesztésén dolgozik a jövőben, ez viszont pletykák szerint frissített 757/767-est is hozhat.

Vissza a feladónak: leszerelték a 777X hajtóművét

Leszerelték a Boeing 777-9X prototípusáról a GE9X új generációs hajtóműveket, amelyeket egy An-124 Ruslan fedélzetén visszaszállítanak a GE Aviation üzemébe, hogy a típus első felszállását is késleltető, korábban felfedezett hajtóműhibát orvosolja a gyártó.

A GE9X hajtóművek problémája miatt tovább csúszhat a Boeing 777X szűzrepülése

A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.

Nehézséget hozhat a 777X-programnak a 737 MAX-ügy

Az új generációs Boeing-szélestörzsű engedélyezési folyamata elhúzódhat, mert az USA légügyi hatósága megváltoztatja az eddigi eljárásrendet a két 737 MAX-katasztrófa nyomán.

Szinte új 787-10-esek Trent 1000 TEN hajtóműveinél jelentkeztek problémák

A régebbi Rolls-Royce hajtóműproblémák mellé újabb érkezett: ezúttal a Singapore Airlines leghosszabb törzsű, alig egyéves Dreaminereinek továbbfejlesztett Rolls-Royce hajtóműveiben fedeztek fel idő előtti kopásokat.

Elővehetik az A350-es megnyújtásának tervét

Egyes vélekedések szerint az Airbus az A380-as gyártásának befejezésével újból elgondolkodhat a még hosszabb A350-esen, amely a fejlesztés alatt álló legújabb Rolls-Royce hajtóművekkel 2025 körül állhatna szolgálatba.

Még mindig késésben van a CFM a 737 MAX-ok hajtóműveivel

Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű szerkezetek leszállításával a francia-amerikai gyártó, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.

2025 körül jöhet az ‘A350neo’ a Rolls-Royce legújabb Ultrafan hajtóművével

Az "A350neo" lehet az első kereskedelmi típus, amelyen alkalmazzák a Rolls-Royce jelenleg fejlesztés alatt álló, a Trent XWB-nél is üzemanyag-takarékosabb Ultrafan hajtóműveit.

Három éve áll szolgálatban az A320neo

A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
video

Vegyük szemügyre közelebbről a Boeing 777X óriáshajtóművét

A GE9X, a Boeing 777X típushoz kifejlesztett hajtómű a legnagyobb, legerősebb és üzemanyag-fogyasztását tekintve a leghatékonyabb erőforrás, amit a GE Aviation valaha gyártott.

Kártérítést kap a Norwegian a Boeing 787-esek hajtóműhibái miatt

A légitársaság cáfolta az instabil a pénzügyi helyzetéről szóló újabb híreket, közlése szerint már látszik a takarékoskodás eredménye, egyébként pedig a Rolls-Royce hamarosan megtéríti a cégnek a Dreamlinerek kiesésének többletköltségeit.

Sok munkát ad az A220-as a Swiss karbantartóinak

Noha kitűnő repülőgép-típusnak bizonyul, a kanadai Bombardier-tól átvett Airbus A220-as a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt okoz némi plusz munkát a legnagyobb üzemeltető svájci légitársaságnál. Az Airbus a gyártási kapacitás növelésén dolgozik.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.
video

Az ős-747-es utolsó repülése, irány a múzeum

Victorville-ből Tucsonba, a Pima Air & Space Múzeumba repülték át tegnap a világ legöregebb még aktív Boeing 747-esét.

Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce

A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.

Hamarabb kell szervizelni a Boeing 787-esek Rolls-hajtóműveit

Azt hitték, hogy kibírják a Dreamlinerek Trent-hajtóművei az idő előtti korrózió miatt meghatározott karbantartási ciklust, de a hírek szerint ennél előbb szükség van alkatrészcserékre.
Hirdetés
Translate »