Címlap Címkék új generációs hajtómű

Címke: új generációs hajtómű

A következő évtized második felében érkezhet az új európai keskenytörzsű

Egyelőre a potenciálisan használható technológiákat vizsgálja az Airbus, amelyek alkalmazásával a mai A320neo családnál 20-30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, teljesen SAF-kompatibilis típust hozhat létre.

Az A220-asokat és az Embraer E2-eseket is érinti a legújabb hajtóműprobléma

A korábban az A320neo családnál jelentkező, a turbinatárcsákat érintő gond az Airbus A220 és az Embraer E2 típuscsalád Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.

Újabb hibát találtak az A320neo család Pratt-hajtóműveinek csaknem felénél

Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének anyaga nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.

2035 után érkezhet az Airbus teljesen új típusa

Az európai repülőgépgyártó A320neo családjának utódja 2035 és 2040 között készülhet el, a cél a maihoz képest 20-25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, de a CFM által fejlesztett Open Fan technológia használatához még sok kérdést kell tisztázni.

Ablakok nélküli óriásgépet szeretne az Emirates vezére

Újabb ötletet dobott be Tim Clark: a szerkezeti tömeg csökkentése érdekében kamerákkal és virtuális ablakokkal felszerelt, ablaktalan "új A380-as" gépet kívánna.

Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason

A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.

Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR

Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.

Új generációs Ju-52-est építene a Junkers

A régi formát megtartva, de új anyagokból, korszerű hajtóművekkel, digitális rendszerekkel gyártaná ismét a legendás "Tante Ju" típust a Svájcban működő cég.

Mégis elkészítik a világ legnagyobb hajtóművét

A Rolls-Royce szakemberei elkezdték összerakni a fejlesztés alatt álló Ultrafan hajtómű első részegységét a gyártó üzemében.

Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói

A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.

Elkaszálta a Boeing az új közepes típusának terveit

Leállította a Boeing az új típusok megvalósítását a bizonytalan helyzet miatt, csak a már meglévők fejlesztésén dolgozik a jövőben, ez viszont pletykák szerint frissített 757/767-est is hozhat.

Vissza a feladónak: leszerelték a 777X hajtóművét

Leszerelték a Boeing 777-9X prototípusáról a GE9X új generációs hajtóműveket, amelyeket egy An-124 Ruslan fedélzetén visszaszállítanak a GE Aviation üzemébe, hogy a típus első felszállását is késleltető, korábban felfedezett hajtóműhibát orvosolja a gyártó.

A GE9X hajtóművek problémája miatt tovább csúszhat a Boeing 777X szűzrepülése

A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.

Nehézséget hozhat a 777X-programnak a 737 MAX-ügy

Az új generációs Boeing-szélestörzsű engedélyezési folyamata elhúzódhat, mert az USA légügyi hatósága megváltoztatja az eddigi eljárásrendet a két 737 MAX-katasztrófa nyomán.

Szinte új 787-10-esek Trent 1000 TEN hajtóműveinél jelentkeztek problémák

A régebbi Rolls-Royce hajtóműproblémák mellé újabb érkezett: ezúttal a Singapore Airlines leghosszabb törzsű, alig egyéves Dreaminereinek továbbfejlesztett Rolls-Royce hajtóműveiben fedeztek fel idő előtti kopásokat.

Elővehetik az A350-es megnyújtásának tervét

Egyes vélekedések szerint az Airbus az A380-as gyártásának befejezésével újból elgondolkodhat a még hosszabb A350-esen, amely a fejlesztés alatt álló legújabb Rolls-Royce hajtóművekkel 2025 körül állhatna szolgálatba.

Még mindig késésben van a CFM a 737 MAX-ok hajtóműveivel

Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű szerkezetek leszállításával a francia-amerikai gyártó, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.

2025 körül jöhet az ‘A350neo’ a Rolls-Royce legújabb Ultrafan hajtóművével

Az "A350neo" lehet az első kereskedelmi típus, amelyen alkalmazzák a Rolls-Royce jelenleg fejlesztés alatt álló, a Trent XWB-nél is üzemanyag-takarékosabb Ultrafan hajtóműveit.

Három éve áll szolgálatban az A320neo

A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
video

Vegyük szemügyre közelebbről a Boeing 777X óriáshajtóművét

A GE9X, a Boeing 777X típushoz kifejlesztett hajtómű a legnagyobb, legerősebb és üzemanyag-fogyasztását tekintve a leghatékonyabb erőforrás, amit a GE Aviation valaha gyártott.

Kártérítést kap a Norwegian a Boeing 787-esek hajtóműhibái miatt

A légitársaság cáfolta az instabil a pénzügyi helyzetéről szóló újabb híreket, közlése szerint már látszik a takarékoskodás eredménye, egyébként pedig a Rolls-Royce hamarosan megtéríti a cégnek a Dreamlinerek kiesésének többletköltségeit.

Sok munkát ad az A220-as a Swiss karbantartóinak

Noha kitűnő repülőgép-típusnak bizonyul, a kanadai Bombardier-tól átvett Airbus A220-as a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt okoz némi plusz munkát a legnagyobb üzemeltető svájci légitársaságnál. Az Airbus a gyártási kapacitás növelésén dolgozik.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.
video

Az ős-747-es utolsó repülése, irány a múzeum

Victorville-ből Tucsonba, a Pima Air & Space Múzeumba repülték át tegnap a világ legöregebb még aktív Boeing 747-esét.

Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce

A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Navigation Officer

Wizz Air Hungary Ltd.

Navigator Assistant Student

Wizz Air Hungary Ltd.

Értékesítési tanácsadó

Magyar Duty-Free Kft.

Base Maintenance Manager

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Planning Officer

Skyways Technics

Erősáramú villamosmérnök

Budapest Airport Zrt.

Technical Services Engineer

Skyways Technics

Raktáros

Memories of Hungary Kft.

Cargo Védelmi ellenőr

Bud Security Kft.

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Navigation Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Crew Control Student

Wizz Air Hungary Ltd.

Kutatás-fejlesztési szakértő

HungaroControl Zrt.

Éjszakai árufeltöltő-eladó

Memories of Hungary Kft.

ChangeAir gyakornoki program

HungaroControl Zrt.

Áramlásszervező

HungaroControl Zrt.
Hirdetés
Translate »