A jelenleginél nagyobb Airbus A220-asok is érdekelnék az Air France vezetőjét, ha a gyártó a megvalósítás mellett dönt. A francia légitársaság éppen azon fáradozik, hogy értelmezhető formába alakítsa át a regionális járatait teljesítő HOP!-ot.

A Flightglobal a cikkében azt írja: Ben Smith, a légitársasági csoport vezetője az első féléves pénzügyi beszámoló közlése utáni konferenciahíváson említette meg, hogy érdekelné a 300-as verziónál is nagyobb A220-as.

Mint ismert, a cég egy nappal korábban jelentette be, hogy különböző formákban 120 darabot rendeltek az A220-300-ból, amellyel az A319-eseket is ki szeretnék váltani.

Ben Smith szavai szerint ha az Airbus elgondolkodna a törzshosszabbításon, akkor számíthatnak az Air France támogatására.

Forrás: Airbus

A típus fejlesztői, a kanadai Bombardier szakemberei annak idején, már a tervezési periódusban számoltak azzal, hogy igény esetén tovább növelhető legyen a gép, erre születtek is tanulmányok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fred Cromer, a Bombardier vezetője akkoriban a Flightglobalnak azt mondta: úgy tervezték meg az akkor még CSeries-nek hívott gép szárnyait, hogy a még hosszabb törzshöz is alkalmas legyen.

Az Airbus szintén foglalkozik már a témával, bár egyelőre egy megnövelt felszálló súlyú verziót jelentettek be, amely 2020-ban állhat forgalomba.

Forrás: Air France-KLM

Ben Smith nem véletlenül szeretne nagyobb kapacitású gépeket, a célja ugyanis a regionális, valamint főleg a belföldi járathálózat átalakítása. Ehhez jó lökést adhat az, hogy a francia kormány környezetvédelmi illetéket vet ki a rövid légijáratokra, amely miatt pedig nehezebbé válhat az Air France-nak fenntarthatóvá tenni a hálózat ezen részének üzemelését. Emellett a diszkont Transavia fejlesztésével is törődnie kell, a belföldi járatokat kiszolgáló Orly-n pedig optimalizálni kell az üzemet.

A vezérigazgató szerint a belföldi hálózat rentábilissá tétele hatalmas erőfeszítést igényel, de meg kell oldaniuk.