Egyelőre ellentmondásosak az információk, hogy az A330-900neo megrendelése egy részét módosítja, vagy új szerződést köt az Air Asia X, de a légitársaság annyit közölt, hogy érdeklődik a megnövelt hatótávolságú A321LR iránt.

Az ázsiai fapados holding közepes és hosszú távú járatokat üzemeltető részlege, az Air Asia X vezetősége gondolkodik a megnövelt hatótávú Airbus A321LR, illetve az alapváltozat A321neo beszerzésén – írja a flightglobal.com portál.

A légitársaság a negyedéves eredményekről szóló közleményben írta, hogy lát helyet a flottában e keskenytörzsű típusváltozatoknak.

A beszámoló szerint az új generációs A321-esekkel akár csaknem 8 órás utakat teljesíthetnének a régióban, 192-236 üléssel berendezve. 

Lehetséges, hogy egyszerre A330neo és A321neo-LR is lesz az ázsiai fapados flottájában (Fotó: Airbus)

Előbbi vélhetően az LR, utóbbi pedig a sima neo változat volna. A keskenytörzsű típust a régiós járatain vetné be a cég, és az ausztráliai járatokon is üzemeltetnék.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elemzés szerint a jelenlegi, régebbi generációs A330-300-asaikhoz képest az A321neo és LR a változó költségek tekintetében 16 százalékos, a fix költségek tekintetében pedig 5 százalékos megtakarítást jelentenének.

Az A330neók a bejáratott útvonalakon és a hosszú távú járatokon üzemelnének (Grafika: Airbus)

Az Air Asia X-nek két lépcsőben összesen 100 A330-900neót rendelt a holding, a tájékoztatás szerint a flottát keskenytörzsű Airbusokkal kiegészítve a növekedést segíthetnék. A szélestörzsűek pedig a hosszabb távú útvonalakat szolgálhatnák, valamint a már megszerzett piaci részesedés megvédését.

Nemrég megírtuk, az A330neókkal friss hírek szerint Japánon keresztül nyitnának tengerentúli útvonalakat.

A légitársaság nem kommentálta az A321LR-eket érintő információt, így egyelőre nem tudni, hogy az A330neókra szóló szerződések egy részét módosítanák-e, vagy új megrendelésről lehet-e szó.

Egyes értesülések szerint azonban arról lehet szó, hogy a 100 A330neo közül 40 példányt konvertálnának A321neókra és LR-ekre. 

Erről az információról a CAPA (Centre for Aviation) szakmai szervezet híroldala, a The Blue Swan Daily adott hírt a minap.

Az Air Asia holding ugyanakkor rendelkezik már száz A321neóra és 273 darab A320neo-típuscsaládba tartozó gépre szerződéssel, ez utóbbi módosítható más változatokra, így a mostani elemzésben szereplő A321neóra és A321LR-re is.

A nagy hatótávolságú A321LR már sok légitársaság érdeklődését felkeltette, a biztos megrendelőkön kívül legutóbb például a Scandinavian Airlines vezetője nyilatkozott úgy, hogy erősen vizsgálják a beszerzését.