A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) március 31-én kiadta az ultra low-cost légitársaságok igényeire szabott, sűrű székezésű Boeing 737-8200 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát.
A 8-as változattal megegyező törzshosszúságú, de közel 200 utas szállítására képes, sűrű székezésű fedélzeti berendezéssel, és a szárny mögött a törzs két oldalán elhelyezett egy plusz vészkijárat-párral felszerelt, leánykori nevén 737 MAX 8 200 típusvariáns a Ryanair-csoportnál áll majd elsőként forgalomba.
A Boeing 737-8200-as változatnál is alkalmazták azokat a biztonsági javításokat, amelyeket a Boeing a két MAX-katasztrófát követő, mintegy 20 hónapos globális repülési tilalom alatt dolgozott ki, köztük a repülésirányító és az átesésvédelmi (MCAS) szoftver módosításait is.
Az európai forgalomba állításhoz az amerikai FAA engedélye mellett még szükséges, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is áldását adja a típusváltozatra.
Frissítés: Az EASA 2021. április 6-án érvényesítette az amerikai FAA által március végén kiadott típustanúsítványt, ezzel megnyílt az út, hogy az Európai Unióban működő légitársaságok megkezdjék a Boeing 737-8200 változat üzemeltetését.
A Ryanair-csoport e variánsból eddig 210 példányt rendelt, 197 utas szállítására berendezve.
Michael O’Leary, a Ryanair-csoport vezére az elmúlt héten már jelezte, hogy az első példány átadását áprilisra várja, és a nyári fő utazási szezonra már akár 16 is forgalomba állhat az ír légitársaságnál, illetve lengyel (Buzz) és máltai (Malta Air) leányvállalatainál.
Az európai fapados eredetileg 2019-re tervezte a típus forgalomba állítását, azonban a csaknem két évig tartó repülési tilalom közbeszólt.