Összesen 270 Airbus és Boeing keskenytörzsű vételére kötött szerződést a United Airlines, a légitársaság történetének legnagyobb bevásárlása segít majd az öregecske flotta megújításában.
A United bejelentése szerint a februári, 25 gépes rendelés után újabb 200 Boeing 737 MAX, valamint 70 Airbus A321neo vásárlásáról állapodott meg. Ez a járvány kitörése utáni időszak eddigi legnagyobb rendelése, listaáron számolva értéke mintegy 35 milliárd USA-dollár.
Az első példányok várhatóan 2023-ban érkeznek meg mindkét gyártó termékéből. Scott Kirby cégvezető a bejelentés után kérdésekre válaszolva kitért arra, hogy ezekkel a gépekkel pótolják majd többek közt a nyugdíjba vonuló Boeing 757-200-asokat, a 300-as verzió utódjáról viszont még nem született döntés. Emellett a jövőbeni bővülési lehetőségekkel is magyarázta a több tízmilliárd dollárt érő megrendelést, a gépek üzembe állításával 30 százalékkal tudják növelni a belföldi kapacitást.
A Boeing ezzel újabb nagy lépést tett afelé, hogy a 737 MAX biztonsági problémái, a közel kétéves repülési tilalom és a lemondott több mint ezer példány után javítsa a típus eladási statisztikáját.
Az amerikai gyártó örömére a United úgy döntött, hogy a legnagyobb, 10-es verziójú típusból – amely a hetekben hajtotta végre szűzrepülését – 150-et rendel, a maradék 50 a legnépszerűbb, 8-as alapváltozat.
Az Airbus azonban továbbra is piacvezető marad a nagy kapacitású keskenytörzsűeknél. Az A321neóból a most megkötött szerződés szerint 70 példány érkezik a vállalathoz, de a United az A321XLR-ből korábban már vásárolt 50 darabot.
A közlemény szerint az új gépek átvételével és menetrendbe állításával 25 ezer új munkahelyet teremt a légitársaság.
A cég flottájában jelenleg mintegy kétszáz A320-as családba tartozó gép van, Boeing 737-esből mintegy 370 szolgál a vállalatnál.
A flotta átlagos életkora adatbázisok szerint meghaladja a 16 évet, a négy nagy amerikai cég közül így a Unitednek van a legidősebb flottája.
A United emellett bejelentette azt is, hogy az összes keskenytörzsű gépe kabinját modernizálja 2025-ig.