Az Indigo Partners érdekeltségébe tartozó amerikai Frontier Airlines a jövőben érkező 134 Airbus A320neo-típuscsaládba tartozó gépéhez nem az eddig használt CFM, hanem a versenytárs Pratt&Whitney hajtóműveit kéri.

A Wizz Air szakmai befektetőjeként ismert Indigo Partners kötelékébe tartozó légicégek mindegyike a Pratt&Whitney áttételes hajtóművét választotta az A320neo családú új gépeihez. A Volarison és a Jetsmarton túl a magyar diszkont is mind a 276 megrendelt neójához ilyen erőforrást kért.

Érdekesség, hogy a denveri székhelyű Frontier még az első Airbus-rendelésekor, 2011-ben a CFM mellett döntött, és 2016-ban át is vette az első, LEAP 1A hajtóművel felszerelt A320neót, amelyből azóta 60 darabot üzemeltet.

Nem tudni, hogy a szakmai befektető és a testvércégek Pratt&Whitney-vel fennálló jó kapcsolata miatt, de a gyártó azt közölte lapunkkal, hogy a Frontier 268 darab hajtóművet rendelt tőlük.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezeket 49 darab A320neóba, 67 darab A321neóba és 18 darab A321XLR-be fogják beszerelni, a fennmaradó mennyiség a gördülékeny karbantartáshoz kell.

A Frontier egyébként csak Airbusokat használ, összesen 104 géppel rendelkezik és további 134-re van rendelése. Az A319-esek a tervek szerint idén távoznak a cégtől.