Júniustól heti három menetrendszerinti járatot indít Budapestről Velencébe a Volotea – közölte Alfons Claver, a Volotea Airlines kommunikációs igazgatója kedden Budapesten.

A spanyol tulajdonban lévő, barcelonai központú, de velencei bázissal rendelkező Volotea fapados légitársaság Boeing 717-es repülőgépeket üzemeltet majd. Az induláskor 4 darab repülőgép áll majd szolgálatban a Volotea flottájában, amiből három darab teljesíti a légitársaság menetrend szerinti járatait, egy Boeing 717-es pedig tartalék gépként áll majd a cég rendelkezésére szükség esetén – mondta el Alfons Claver az AIRportal.hu kérdésére. Terveik szerint a flottájukat hamarosan tovább bővítik, azonban konkrét számokat és időzítést nem kívánt közölni.

A Volotea fapados légitársaság első sorban a kis- és közepes méretű európai városokat kívánja összekötni és a pont-pont, azaz átszállás nélküli utazásokra helyezi a hangsúlyt. A légitársaság koncepciója, hogy a nagy, átszálló repülőtereket elkerülik és a közvetlen összeköttetéseknek köszönhetően az utazók több időt tölthetnek a célállomásukon és kevesebbet a repüléssel, így az utazás a Volotea járatain hatékonyabb, gyorsabb, könnyebb lesz.

A légitársaság annak ellenére, hogy fapados modellben működik, nagy hangsúlyt fektet az utasok kényelmére, az alacsony árak mellett a jó szolgáltatás nyújtása is komoly prioritás számukra. A Volotea sok más fapados légitársasággal ellentétben díjmentesen előre befoglalt üléseket biztosít az utasainak, azaz nem lesz jellemző a más légitársaságok esetében tapasztalható dulakodás a jobb helyekért. A légitársaság a kis- és közepes méretű európai városokat köti össze, de nem a városoktól távoli vidéki repülőterekre közlekedik, ebben is különbözik majd a fapados versenytársaktól.

A velencei központú légitársaság 14 útvonallal indít, amelyből 9 olyan viszonylat lesz, amelyek között ezidáig nem volt közvetlen összeköttetés. A nyári szezonban az útvonalhálózat 24 desztinációra bővül majd. A hosszabb távra szóló üzleti tervek szerint pedig mintegy 500 útvonal 70 európai város összekötése a cél a légitársaság számára. A budapesti járatok a korábbi információkkal ellentétben nem áprilisban, hanem június elején indulnak és hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken közlekednek majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 717-es repülőgépek csendesek, kisebbek, mint a többi fapados légitársaság által repült Airbus A320 vagy Boeing 737-es típusok, azonban az utasterük tágas és a kézipoggyászok tárolására szolgáló rekeszek hasonló méretűek, mint a nagyobb repülőgépeken, magyarázta a kommunikációs igazgató.

A Volotea Boeing 717-es repülőgépein az ülések elrendezése három plusz kettő, míg más fapados légitársaságoknál három plusz három. Ez az elrendezés az utasok számára kényelmesebb, mert egy átlagos 80%-os load-factor mellett az utasok nagy része vagy ablaknál, vagy a folyosó mellett ülhet amely növeli az komfortérzetet.


A Volotea Airlines első Boeing 717-ese (Fotó: Volotea Airlines)

Alfons Claver az AIRportal.hu kérdésére elmondta, hogy Budapesten a 2-es terminált használják. A nyári szezonban 100 százalékos, egyébként pedig 75-80 százalékos telítettséggel számolnak. Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy milyen telítettség esetén szüntetik meg a Budapest-Velence járatot, a kommunikációs igazgató számot nem, csak annyit mondott, hogy a fapados légitársaságok nagy férőhely kihasználtsággal (load factor) üzemelnek.

A jegyeket interneten a http://www.volotea.com oldalon, utazási irodákban értékesítik és telefonos ügyfélszolgálat az utasok rendelkezésére áll. A légitársaság charterjáratok indítására is vállalkozik.

A kommunikációs igazgató a budapesti járatindítással kapcsolatban megjegyezte, hogy Velence Olaszország gazdag vidéke, a régióban 5-6 millió ember él, valamint sok kis és közepes vállalkozás is található, így olasz utasokra is számítanak a budapesti útvonalon.

A nemrég alapított barcelonai székhelyű Volotea alapítói között vannak a Vueling Airlines korábbi tulajdonosai és három további befektető, köztük az amerikai CCMP csoport, amely a JetBlue és a Continental Airlines cégekben is rendelkezik érdekeltséggel. Másik nagy befektető egy spanyol pénzügyi alap, amelynek portfoliója nagyrészt légi ipari befektetésekből áll. Alfons Claver hozzátette: ez biztos pénzügyi hátteret jelent a Volotea légitársaság számára.

Kam Jandu, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kereskedelmi igazgatója az új légitársaságot köszöntve elmondta, hogy a vártnál gyorsabban sikerül pótolni a Malév leállásával kieső utasokat.

Fotó: Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési üzletág igazgatójának és Alfons Claver, a Volotea Airlines kommunikációs igazgatójának kézfogása a mai sajtótájékoztatón.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!