Még csak a tervezett húsz A320neo felét vehette át eddig a Lufthansa az ismert hajtóműproblémák miatt, ez pedig kapacitásgondokat okoz a légitársaságnál. A Pratt&Whitney ugyanis bár kezd úrrá lenni a hiányosságain, nem tud egyszerre elegendő javított részegységet és már jó teljes hajtóművet átadni.
Miután a nyár elejére elérte a százat a hajtóművek nélkül a gyártóbázisokon parkoló, amúgy kész A320neók száma, ezt mostanra sikerült hatvan-hetvenre csökkenteni – írja az aerotelegraph.com portál.
A Pratt&Whitney-hajtóművek már jól ismert gondjai okozták ezt, a cég már kezd úrrá lenni a problémákon.
Azonban mivel egyszerre kell a hibás részegységek helyett javítottakat átadnia, valamint teljes új hajtóműveket leszállítania, ez még mindig fennakadásokat okoz az Airbusnál (ahogy a Rolls-Royce hajtóműveinek szintén egyre terjedőben lévő gondjai a Boeing 787-eseknél.)
A Lufthansa egy kiszivárgott belső levelében foglaltakat megerősítve azt közölte, hogy kapacitásproblémákat okoz náluk az A320neo-problémakör.
A tervek szerint mostanra már húsz példánynak kellene repülnie a flottában, de csak a felét sikerült átadnia az Airbusnak a Pratt&Whitney hibájából. Leghamarabb novemberre rendeződhet a dolog, mert várniuk kell a cserealkatrészekre.
A hajtóműgondok miatt a Lufthansa A320neók csak a tervezett repült órák felét képesek teljesíteni.
Így pedig azzal együtt, hogy csak fele annyi példányuk van, mint szerették volna, e típust illetően az előre tervezett kapacitásnak csupán a negyede áll rendelkezésre a német légitársaságnál.
Mint ismert, a Lufthansa idén május végén régebbi hajtóműopciós A320ceókat is rendelt, Carsten Spohr cégvezér közlése szerint azért, mert késésben vannak a neo-átadások és a cserealkatrészek, és muszáj új gépeket szerezniük.