Carsten Spohr, a cégcsoport vezetője nem derűlátó a járvány utáni helyzettel kapcsolatban, elmondása szerint tárgyalnak a két nagy gyártóval arról, hogy a megrendelt gépek helyett kisebb méretűeket vásárolnának.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint a Lufthansa-csoport vezérigazgatója egy online videokonferencián beszélt a flottával kapcsolatos terveiről.
Nagyon szkeptikus volt az üzleti célú utazással kapcsolatban, abban is kételkedik, hogy a business osztályt igénybe vevők száma valaha is elérheti a 2019-es szintet.
Részletekbe menő tervek ismertetése nélkül Carsten Spohr azt is elmondta, hogy nagyon sok négyhajtóműves gépet már kivontak a flottából, amelyeket csak gyors piaci visszarendeződés esetén állíthatnak újra forgalomba. Ez pedig megteremtette a lehetőségét annak, hogy kisebb méretű, de hosszútávú járatok teljesítésére képes gépeket állítsanak szolgálatba.
Hogy ez széles-, vagy keskenytörzsű modellek vételét jelenti-e, azt egyelőre nem tudni, annyit árult még el a vezető, hogy „nagyon rugalmas” tárgyalásokat folytatnak az Airbusszal és a Boeinggel a már leadott megrendelések módosításáról.
A Lufthansának jelenleg 20 777X-re, szintén 20 darab 9-es Dreamlinerre, valamint 41 Airbus A350-900-asra és 34 A321neóra van vételi szerződése. A 777X ügyében már az Emirates is jelezte, hogy kisebb befogadóképességű más típust rendelnének inkább a leszerződött mennyiség harmada, azaz mintegy 30-40 példány helyett.
A két nagy gyártó az ügynökség megkeresésére nem kívánta kommentálni a vezérigazgató szavait.
Carsten Spohr beszélt arról is, hogy tárgyalásokat folytatnak az Embraerrel, a brazil gyártó E-szériás regionális gépeiből több példány is szolgál a csoport több tagjánál: az Austriannél, az Air Dolomitinél és a Lufthansánál is, bár az Airbus A220-assal is van tapasztalat, hiszen a Swiss flottájában 29 példány szolgál.