Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője

A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.

Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.

Elkészült a megnyújtott törzsű Boeing 737 MAX prototípusa

A MAX-család legnagyobb befogadóképességű változata 230 utas szállítására képes a géptörzs meghosszabbításának köszönhetően.

A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgép-alkatrészeit is

Az Airbus fokozatosan lecseréli eldobható, nem újrahasznosítható csomagolóanyagait, környezettudatos, újrafelhasználható és összecsukható konténerekre.

Először repült szárnyrugalmasságot üzemanyag-megtakarításra használó repülő

A napokban a világon először repült valós környezetben úgynevezett aeroelasztikusan szabott szárnyakkal rendelkező repülőgép: a projektet a magyar SZTAKI vezeti és a gép számos rendszerét is a magyar szakemberek készítették.

Tanúsította az FAA a Lockheed Martin új polgári teherszállítóját

Tanúsította az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Lockheed Martin legújabb, polgári célokra kifejlesztett teherszállítóját, az LM-100J-t.

Airbus: Túl korai még az A380-as utódlásáról beszélni

Az európai gyártó szerint túl korai még az A380-asok leváltásáról beszélni, húsz évig is forgalomban maradhat még a nagy kapacitású, kétszintes típus.

Akadt néhány meglepetés a Dubai Airshow második és harmadik napján

A Dubai Airshow a megrendelések szempontjából gyenge kezdőnapját követően hétfőn és kedden belehúztak a repülőgépgyártók.

Dubajon a világ szeme, elkezdődött a Dubai Airshow

Az idei rendezvény várhatóan nem a nagy megrendelésekkel írja be magát a történelemkönyvekbe.

Emissziómentes 100 férőhelyes gépet készítene az Airbus 2030-ra

Emissziómentes regionális repülőgépet dobhat a piacra 2030-ra az Airbus, az új gép az A220-as piaci szegmensében foglalna helyett száz üléses kapacitásával.

Megelőzte rendelésszámban az Airbus A320 a Boeing 737-et

Érdekes adatra bukkant a Simple Flying, az októberi adatok zárásával az Airbus A320-as megelőzte a Boeing 737-et a megrendelt gépek számában.

Dobta a Pratt & Whittney-t a Qatar, 4 milliárdot bukott az...

Felbontotta a hajtóműszállításra szóló szerződését az amerikai Pratt & Whittney-vel a Qatar Airways, a közel-keleti légitársaság inkább a CFM International erőforrásait kéri A321neóikhoz.

Airbus vs Boeing – Nagy a kontraszt a két gyártó között

Gigamegrendelésről is szólt az Airbus októbere, míg ellenfele, a Boeing kevesebb megrendelt géppel zárta az év tizedik hónapját, mint a kilencediket.

Újabb helyen találtak repedéseket a Boeing 737 NG típusváltozaton

Az FAA kiterjesztette a vizsgálandó terület nagyságát a Boeing 737 NG típuson, miután további repedéseket találtak a korábban felfedezettek közelében.

Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL

Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.

Jelenleg nincs tervben az Airbus A220-as hosszított törzsű változata

Egyelőre nincs tervben az Airbusnál, hogy készítenének az Airbus A220-300-asnál hosszabb verziót, de kategorikusan senki nem zárkózott el a megvalósítás elől.

Fiatalabb Boeing 737 NG példányokon is találtak repedéseket

Az amerikai légügyi hivatal direktívájában meghatározott repülési ciklusszámnál kevesebbet teljesített Boeing 737 NG példányokon is találtak repedéseket a Lion Airnél, a Ryanairnél pedig legalább három példány lehet érintett.

Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy...

Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.

Megsérült szállításakor a Boeing 777X prototípusának hajtóműve

Az új generációs szélestörzsű változat hajtóművei javítás után visszatértek a Boeing-gyárba, az egyik megsérült a fuvar közben, ám gyorsan helyrehozták. Eközben a Lufthansa már csak opcióként számít a kért példányok egy részére. A program nagyjából egy éves csúszásban van.

Fél évet csúszik a Rolls-Royce Trent 1000 TEN hajtóművek hibajavítása

Legkorábban 2021 első felében érkezhet meg a végleges javítás a Rolls-Royce Trent 1000 TEN hajtóműveihez, a Boeing 787-esekre választható erőforrások problémája újabb egymilliárd dollárjába került a gyártónak.

Egy munkás szerint több 787-esbe is hibás alkatrészek kerülhettek Charlestonban

A Boeing egyik volt charlestoni dolgozója azzal vádolja a gyártót, hogy a 787 Dreamlinerek negyedébe nem működő vészhelyzeti oxigénellátó rendszert telepítettek, és amikor szóvá tette, senki nem foglalkozott az üggyel. A gyártó tagad, állítása szerint a hibát kiküszöbölték.

A350-eseket is átad 2021-től az Airbus kínai üzeme

Az európai gyártó legmodernebb szélestörzsű típusának befejező munkálataira és átadására is felkészíti kínai üzemegységét, emellett a tiencsini keskenytörzsű gyártósor kibocsátását 50%-kal megemeli az Airbus. 

Eddig a MAX-ok hiánya volt a baj, most a géptöbblet miatt...

Egyes elemzők attól tartanak, hogy a Boeing 737 MAX-ok újbóli engedélyezése után káros többlet jön létre a repülőgéppiacon.

Felével csökkent a szélestörzsű gépekre adott megrendelések száma

Kimutatások szerint az idei évben eddig 56 százalékkal kevesebb szélestörzsű gépet adott az Airbus és a Boeing, a globális gazdaság lassulása pedig semmi jót nem jósol egyik gyártónak sem.

Eladta alkatrészgyárát a Bombardier

Egyre zsugorodik a Bombardier kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó portfoliója, a társaság legutóbb a szárnyakat és szárnyalkatrészeket gyártó vállalatát adta el egy amerikai cégnek.
Hirdetés
Translate »