Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője
A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.
Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.
Elkészült a megnyújtott törzsű Boeing 737 MAX prototípusa
A MAX-család legnagyobb befogadóképességű változata 230 utas szállítására képes a géptörzs meghosszabbításának köszönhetően.
A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgép-alkatrészeit is
Az Airbus fokozatosan lecseréli eldobható, nem újrahasznosítható csomagolóanyagait, környezettudatos, újrafelhasználható és összecsukható konténerekre.
Először repült szárnyrugalmasságot üzemanyag-megtakarításra használó repülő
A napokban a világon először repült valós környezetben úgynevezett aeroelasztikusan szabott szárnyakkal rendelkező repülőgép: a projektet a magyar SZTAKI vezeti és a gép számos rendszerét is a magyar szakemberek készítették.
Tanúsította az FAA a Lockheed Martin új polgári teherszállítóját
Tanúsította az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Lockheed Martin legújabb, polgári célokra kifejlesztett teherszállítóját, az LM-100J-t.
Airbus: Túl korai még az A380-as utódlásáról beszélni
Az európai gyártó szerint túl korai még az A380-asok leváltásáról beszélni, húsz évig is forgalomban maradhat még a nagy kapacitású, kétszintes típus.
Akadt néhány meglepetés a Dubai Airshow második és harmadik napján
A Dubai Airshow a megrendelések szempontjából gyenge kezdőnapját követően hétfőn és kedden belehúztak a repülőgépgyártók.
Dubajon a világ szeme, elkezdődött a Dubai Airshow
Az idei rendezvény várhatóan nem a nagy megrendelésekkel írja be magát a történelemkönyvekbe.
Emissziómentes 100 férőhelyes gépet készítene az Airbus 2030-ra
Emissziómentes regionális repülőgépet dobhat a piacra 2030-ra az Airbus, az új gép az A220-as piaci szegmensében foglalna helyett száz üléses kapacitásával.
Megelőzte rendelésszámban az Airbus A320 a Boeing 737-et
Érdekes adatra bukkant a Simple Flying, az októberi adatok zárásával az Airbus A320-as megelőzte a Boeing 737-et a megrendelt gépek számában.
Dobta a Pratt & Whittney-t a Qatar, 4 milliárdot bukott az...
Felbontotta a hajtóműszállításra szóló szerződését az amerikai Pratt & Whittney-vel a Qatar Airways, a közel-keleti légitársaság inkább a CFM International erőforrásait kéri A321neóikhoz.
Airbus vs Boeing – Nagy a kontraszt a két gyártó között
Gigamegrendelésről is szólt az Airbus októbere, míg ellenfele, a Boeing kevesebb megrendelt géppel zárta az év tizedik hónapját, mint a kilencediket.
Újabb helyen találtak repedéseket a Boeing 737 NG típusváltozaton
Az FAA kiterjesztette a vizsgálandó terület nagyságát a Boeing 737 NG típuson, miután további repedéseket találtak a korábban felfedezettek közelében.
Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL
Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.
Jelenleg nincs tervben az Airbus A220-as hosszított törzsű változata
Egyelőre nincs tervben az Airbusnál, hogy készítenének az Airbus A220-300-asnál hosszabb verziót, de kategorikusan senki nem zárkózott el a megvalósítás elől.
Fiatalabb Boeing 737 NG példányokon is találtak repedéseket
Az amerikai légügyi hivatal direktívájában meghatározott repülési ciklusszámnál kevesebbet teljesített Boeing 737 NG példányokon is találtak repedéseket a Lion Airnél, a Ryanairnél pedig legalább három példány lehet érintett.
Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy...
Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.
Megsérült szállításakor a Boeing 777X prototípusának hajtóműve
Az új generációs szélestörzsű változat hajtóművei javítás után visszatértek a Boeing-gyárba, az egyik megsérült a fuvar közben, ám gyorsan helyrehozták. Eközben a Lufthansa már csak opcióként számít a kért példányok egy részére. A program nagyjából egy éves csúszásban van.
Fél évet csúszik a Rolls-Royce Trent 1000 TEN hajtóművek hibajavítása
Legkorábban 2021 első felében érkezhet meg a végleges javítás a Rolls-Royce Trent 1000 TEN hajtóműveihez, a Boeing 787-esekre választható erőforrások problémája újabb egymilliárd dollárjába került a gyártónak.
Egy munkás szerint több 787-esbe is hibás alkatrészek kerülhettek Charlestonban
A Boeing egyik volt charlestoni dolgozója azzal vádolja a gyártót, hogy a 787 Dreamlinerek negyedébe nem működő vészhelyzeti oxigénellátó rendszert telepítettek, és amikor szóvá tette, senki nem foglalkozott az üggyel. A gyártó tagad, állítása szerint a hibát kiküszöbölték.
A350-eseket is átad 2021-től az Airbus kínai üzeme
Az európai gyártó legmodernebb szélestörzsű típusának befejező munkálataira és átadására is felkészíti kínai üzemegységét, emellett a tiencsini keskenytörzsű gyártósor kibocsátását 50%-kal megemeli az Airbus.
Eddig a MAX-ok hiánya volt a baj, most a géptöbblet miatt...
Egyes elemzők attól tartanak, hogy a Boeing 737 MAX-ok újbóli engedélyezése után káros többlet jön létre a repülőgéppiacon.
Felével csökkent a szélestörzsű gépekre adott megrendelések száma
Kimutatások szerint az idei évben eddig 56 százalékkal kevesebb szélestörzsű gépet adott az Airbus és a Boeing, a globális gazdaság lassulása pedig semmi jót nem jósol egyik gyártónak sem.
Eladta alkatrészgyárát a Bombardier
Egyre zsugorodik a Bombardier kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó portfoliója, a társaság legutóbb a szárnyakat és szárnyalkatrészeket gyártó vállalatát adta el egy amerikai cégnek.