Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

A vártnál is nagyobb profitot termelt az Airbus az első fél...

A vártnál is nagyobb eredményt ért el az Airbus a június 30-ával végződött első pénzügyi fél évben, a cég 1,2 milliárd euró adózott nyereséget termelt.

Hetedére zuhantak a Szuhoj eladásai az első félévben

Drámaian visszaestek a Szuhoj polgári divíziójának eladásai az első félévben, mindössze hetedannyi volt az üzletek összértéke, mint az előző év azonos időszakában.

Süllyedésbe viszi az újabb szoftverprobléma is a 737 MAX-okat

A tesztelésben részt vevő szakértők szerint a nemrég felfedezett másik műszaki hibát a kereskedelmi pilótáknak nem lenne elég idejük elhárítani. Eközben a Southwest közölte, hogy 2020 elejéig nem tervez a típusváltozattal.

Pályázatot hirdetett a Diamond Aircraft a DA50 új festésére

Aculati terveket vár a Diamond Aircraft a DA50 típusú kisrepülőgépére, profik és amatőrök is jelentkezhetnek, három díjazott lesz.

A MAX gyártásának teljes leállítását is fontolóra vette a Boeing

A MAX típusváltozat gyártásának teljes leállását is elrendelheti a Boeing, ha 2020 elejénél későbbi időpontra tolódik a légialkalmassági engedély újbóli kiadása.

2020-ra tolódik a Boeing 777X első felszállása

A General Electric új típusú hajtóművében felfedezett hiba miatt 2020 első negyedévére csúszik a Boeing 777X prototípusának szűzfelszállása, de az átadásokat továbbra is 2020 végétől tervezi a gyártó.

Egymilliárd dollár üzemi veszteséget jelentett a Boeing

Egymilliárd dollár üzemi szintű veszteségről adott számot az első pénzügyi félévére a Boeing, a bevételek mintegy 20 százalékkal estek az egy évvel korábbihoz képest.

2020-ra csúszik át az Il-96-400M szűzrepülése

Az Il-96-400M legkorábban 2020-ban repülhet először, nem sikerült tartani az ambiciózus határidőket.

Az Airbus 2020 harmadik negyedévére javítja az A321neók repülésvezérlő rendszerét

2020 harmadik negyedévére várható javítás az A321neo típus repülésvezérlő rendszeréhez, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet.

Hatmilliárdos plusz kiadással számol a MAX-ok miatt a Boeing

Hatmilliárd dollár plusz kiadással számol a Boeing a második negyedéves pénzügyi jelentésében a MAX-okkal kapcsolatos feladatok, kártérítések, illetve a gyártás lassulásából fakadó költségnövekedés miatt.

Lehetséges műszaki hiba miatt át kell vizsgálni az összes Boeing 757-est

Légialkamassági direktívát adott ki az amerikai és az európai repülésfelügyelet, mert a Boeing 757-esek csűrőit működtető részegység gyártási hibás lehet és meghibásodhat, a javítás gépenként akár 18 ezer dollárba is kerülhet.

Problémák az Airbus A321neo repülőgépek irányítási rendszerével

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A321neo repülőgépekre, mivel bizonyos repülési helyzetekben irányítási problémák léphetnek fel, igaz, a jelenség eddig még nem fordult elő üzemelő példányoknál.

Legkorábban 2020-ban szállhat fel az Boom XB-1 technológiademonstrátor

Már biztos, hogy a jövő évre csúszik át a denveri startup cég első tesztgépének szűzrepülése, ez azonban nem érinti a teljes méretű utasszállító 2025-27-re kitűzött forgalomba állásának céldátumát.

Átlépte a 100 milliárd eurót az Airbus értéke

Szárnyalnak az európai gyártó részvényei, az árfolyam alapján számolva a holding piaci értéke meghaladta a 100 milliárd eurót, és elemzők szerint ez a közeljövőben jelentősen emelkedhet még.

Felpörgeti az UAC az MSz-21-programot

A két újabb tesztpéldány bevonása mellett a vállalat megrendelte az első szériagépekhez szükséges nyugati gyártású hajtóműveket.

Airbus vs Boeing – A toulouse-iak vezetnek félidőnél

A Boeing MAX-ével kapcsolatos problémák miatt az Airbus vette át a vezetést a két nagy gyártó géprendelések és átadások terén vívott küzdelmében, de az elmúlt évhez képest mindkét gyártó helyzete lényegesen rosszabb.

EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma

Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.

Repedések lehetnek egyes Airbus A380-asok szárnyain

Légialkalmassági direktíva kiadását tervezi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), mert egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak tartószerkezetében repedések keletkezhettek.

Alice, a kereskedelmi forgalomra szánt első teljesen elektromos repülő

A formabontó, izraeli tervezésű elektromos meghajtású típus legkorábban 2021-ben kaphatja meg a forgalomba állításhoz szükséges engedélyt, ha minden a tervek szerint alakul.

Folytatódik a Boeing Eco Demonstrator programja

Tovább folytatódik a Boeing 2012-ben elindított tesztprogramja, idén egy 777-esen vizsgálják a legújabb innovációkat.

Nem gyártható, mégis több elkelt a Be-200 kétéltű gépből

A gyártási nehézségek ellenére több példány is elkelt a többcélú kétéltű repülőgépből.

Százmillió dolláros segélyalapot hozott létre a Boeing a MAX-katasztrófák érintettjeinek

A felajánlott százmillió dolláros összeggel az indonéziai és etiópiai Boeing 737 MAX 8-katasztrófák áldozatainak családtagjait és az érintett közösséget kívánja segíteni az amerikai repülőgépgyártó.

Nem publikálja többé az Airbus gépei listaárát

Nem publikálja többé az Airbus az általa gyártott repülőgépek listaárát, mondván semmilyen relevanciája nincs már.

A Lockheed Martin is beléphet a szuperszonikus utasszállítók versenyébe

A Lockheed Martin is belépne az új szuperszonikus utasszállítók piacára egy, az eddigiektől csendesebb repülőgéppel.

Még az előtt elavult lehet a szuperszonikus repülés, hogy újra elérhetővé...

A fogyasztói igények változása és a technológia fejlődése már az előtt elavulttá teheti a szuperszonikus repülést, mielőtt az újra elérhetővé válik.
Hirdetés
Translate »