Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Nem lesz „797”-es programindítás Farnborough-ban

2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.

Több kisebb megrendeléssel várja Farnborough-t az ATR

Kilenc repülőgépre szóló, öt kisebb megrendelést jelentett be a francia-olasz turbólégcsavaros regionális repülőgépgyártó a Farnborough Air Show előtt.

Cápa a London City repülőtéren

Úton a Farnborough Air Show-ra London City repülőterére érkezett az Embraer E190-E2 prototípusa az airshow alkalmából készített feltűnő cápás festésben.

Tom Enders: katasztrofális hatásai lennének a hard Brexitnek

Az Airbus vezetője szerint "katasztrofális" hatásai lennének egy hrd Brexitnek, azaz megállapodások nélküli kilépésnek, a kilépés miatt az Airbus a teljes gyártási folyamat átszervezésére kényszerülne.

Bemutatta az A220-as típuscsaládot az Airbus Toulouse-ban

A220-as típusjelzéssel és Airbus gyári festéssel mutatta be a kanadai Bombardiertől átvett C Series típuscsaládot az európai repülőgépgyártó.

A Brexit és a kereskedelmi háborúk miatt aggódik, de piaci helyzetét...

A Brexit és a kibontakozó kereskedelmi háborúk miatt aggódik az Airbus, ugyanakkor a jelenlegi gyártási problémák ellenére az európai gyártó optimista a piaci helyzetét illetően.

Célegyenesben a Boeing – Embraer megállapodás

A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint a létrejövő vegyesvállalat 80%-os részesedését birtokolja a Boeing, az üzlet véglegesítése 2019 év végére várható.

Felvázolta a Boeing hiperszonikus terveit

Az amerikai gyártó szerint van jövője a nagy sebességű polgári repülésnek, de a terveket csak húsz-harminc év múlva lehet megvalósítani.

Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től

Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.

Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus

Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást. 

Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén

Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.

Tovább gyúrná az Superjetet a Szuhoj

A meglévő változatokon is alakítana, de hamarosan új Superjet variánst is fejlesztene a Szuhoj.

Nem akarja újrahajtóművezni a CRJ-családot a Bombardier

Nem volna előnyös egy új generációs hajtómű a kanadai gyártó szerint a CRJ-típuscsaládon, viszont a Q400-as turbólégcsavaros típus megkaphatja az újfajta kabinberendezést.

Megkezdte az első A320neo corporate jet összeszerelését az Airbus

Megkezdte az első új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű corporate jet, egy ACJ320neo végszerelését az Airbus Hamburgban.

Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz

Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.

Bevezetési rekordot döntött a 737 MAX

Bevezetési rekordot döntött a Boeing 737 MAX, még egyetlen repülőgépből sem sikerült megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből. Ráadásul a típus viszonylag hibamentesen üzemel.

Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból

Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból, amennyiben átmeneti megállapodás nélkül lép ki az ország az Európai Unióból.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

A franciák elszúrták, az Airbus megpróbálja helyrehozni a kínai kapcsolatokat

Francia diplomaták rendesen beletenyereltek az Airbus egyik kínai üzletébe, amiből diplomáciai bonyodalom lett, a toulouse-i cég most megpróbálja megmenteni 180 gépes rendelését.

Az Iberia első XWB-jén debütál A350-900-asok módosított szárnya

Módosított szárny és ajtókeret, illetve új winglet jelenik meg a spanyol légitársaság első A350-esével, a fejlesztéseknek köszönhetően az A350-900-as típus hatótávolsága növekszik, az üzemanyag-fogyasztása pedig csökken.

Hamarosan érintőképernyőket kap az Airbus A350-es

Beelőzheti az Airbus amerikai vetélytársát, már tesztelés alatt vannak az A350 XWB pilótafülkéjébe szánt érintőképernyők.

Világ körüli úton az Airbus A330neo

A TAP Portugal leendő A330-900 repülőgépén, mely a vadonatúj Airspace by Airbus kabinberendezésével van felszerelve, a típus forgalomba állása előtti utolsó teszteléseket végzik el.

Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus

Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.

Repedések lehetnek a wingletes Boeing 767-300-asok szárnyain

Anyagfáradásra visszavezethető repedéseket találtak egyes wingletes 767-300-asok szárnyain, az üzemeltetőknek gyakori és rendszeres vizsgálatokat kell elvégezni az FAA rendelkezése szerint.

Kérdőjeles a legelső Boeing 777-es sorsa

Eddig a hongkongi Cathay Pacific flottájában szolgált a legelsőként megépült 777-es: a 24 éves gépet a légitársaság a seattle-i repülési múzeumnak adná, amely azonban egyelőre nem fogadókész.
Hirdetés
Translate »