A330-300 242t: komplett a típusengedély
Mindhárom hajtómű opcióval szerelt változatában megszerezte az EASA és az FAA típusengedélyeit a megnövelt felszállósúlyú, 242 tonnás A330-300-as.
Rövid futópályás üzemre is felkészíti az A320neo-t az Airbus
Cél, hogy akár 1,5 km-nél rövidebb futópályáról is biztosított legyen a típus üzemeltetése. Az Airbus dél-amerikai ügyfelei kérésére állt neki a fejlesztésnek.
Boeing látogatást tesz Kína elnöke
Az amerikai repülőgépgyár teljes vezérkara felsorakozik az everetti fogadásra. Szimpla protokoll, érdeklődés a Boeing iránt, vagy mást is tartogat a látogatás?
Kína és az Embraer: 20 évre 1020 gép
Az Embraer ezernél is több regionális utasgép felvevőpiacának látja a következő húsz évben Kínát, de kérdés, mekkora szeletet hasíthat ebből a brazil gyár.
Végleges a konfiguráció: készülhet a Beluga XL
Fontos szakasza zárult le a fejlesztési programnak, véglegesek az alapvető műszaki paraméterek, most a részletek kidolgozásán, a gyártás előkészítésén a sor.
Végszerelő soron az első Boeing 737 MAX
Az elsőként forgalomba kerülő 737 MAX-8-as prototípusát még az idén szeretné kigördíteni az amerikai repülőgépgyár.
Brazil típusengedélyt szerzett a Bombardier Q400
A brazil légitársaságok a jogosítás birtokában a Q400-ast akár a legújabb, 86 üléses fedélzeti konfigurációban is a flottájukba vehetik.
Kellenek a 767-esek, még többet gyárt a Boeing
Az amerikai repülőgépgyár 2017-re már havi 2,5 767-es kibocsátását tervezi, amely évente 30 darabot jelent a kéthajtóműves szélestörzsű típusból.
Rolls-Royce hajtóművet választott a Beluga XL-hez az Airbus
A Rolls-Royce Trent 700-as hajtóművét választotta az Airbus az újonnan épülő speciális szállítógépeihez, az A330-ason alapuló Beluga XL-hez.
A330 242t: megszólalt az Airbus
Részletek a tanúsító eljárásról, a vevők és a megrendelt gépek számáról - íme a legfrissebb hírek a megnövelt teljesítményű A330-as programjáról.
Megnövelt hatótávú A330-200-asra adott típusengedélyt az EASA
A valaha épített legnagyobb hatótávú A330-asra kapta meg az európai hatóság engedélyét az Airbus. A 242 tonnás A330-200-as 13400 km-es útvonalakat repülhet.
Négy 747-8-ast törölt a Nippon Cargo, nem vesz visszább a Boeing
Annak ellenére, hogy immáron mindössze 25 darab 747-8-as vár gyártásra a Boeing kijelentette, nem módosít a termelési rátán.
Kezdetét vette az A330neo gyártása
Az Airbus toulouse-i üzemében a hajtóműpilon kiszabásával, Nantes-ban pedig a szárnyközép dobozszerkezetének gyártásba vételével vette kezdetét a munka.
Bombardier: Sikeresen zárta a vizes próbákat a CSeries
Mirabelben a CS300-as prototípusnak jutott feladatul, hogy bizonyítsa, a CSeries esős körülmények közepette is biztonságos.
Októberre ígéri az MRJ felszállását a Mitsubishi
A japán gyártó alaposan körülírta a tervezett szűzfelszállás idejét, de konkrét dátum még nincs. Ha minden jól megy, októberben repülni fog a Mitsubishi-gép.
Megvan Brazília típusengedélye az A350-esnek
Megszerezte a brazil légügyi hatóság típusengedélyét az A350-900-as. A dél-amerikai országban elsőként a TAM Linhas Aéreas lesz üzemeltető, még az idén.
Boeing: Végleges az új generációs 777-9 konfigurációja
A Boeing ma jelentette be, hogy teljesítették az új generációs 777X program egy fontos mérföldkövét, véglegesítették 777-9 konfigurációját.
Hatezer repülőgép kell Kínának 20 éven belül a Boeing szerint
Az amerikai Boeing szerint a következő húsz évben Kínának több mint 6 ezer új repülőgépre lesz szüksége, ezek értéke megközelíti az ezer milliárd dollárt.
Bombardier: 80%-os készültség a CSeries programban
Lényegében már csak a zajterhelési próbák vannak hátra és az év végéig meglesz a típusengedély - ígéri a kanadai gyártó. A Swiss jövőre veheti át az első gépét.
Készülőben a legnagyobb A350-es szárnya
Gyártásba vette az első A350-1000XWB szárnyát az Airbus repülőgépgyár erre specializálódott broughtoni üzeme Angliában.
A350-900LR fejlesztésén dolgozik az Airbus
A megnövelt hatótávú A350-es iránti első érdeklődő a Singapore Airlines, amely a típussal már 2018-ban újraindíthatná az USA-ba közlekedő közvetlen járatait.
Boeing: 1740 új gép Indiának
Az amerikai repülőgépgyár legfrissebb piaci előrejelzése szerint India 1740 darab új repülőgép felvevőpiaca lesz a következő húsz évben.
Japánban az első ATR, egy 42-600-as
Átadta az ATR az első, japán légitársaság üzemeltetésébe kerülő gépét, egy új generációs 42-600-ast az apró Amakusa Airlines számára.
Egyre kapósabb az A321neo
Júliusban az Airbus három ügyfele is módosította a szerződését, hogy inkább a nagyobb teljesítményű típusvariánsra formáljon igényt.
ROPS túlfutás védelem az A330-ason is
Az A380-as, az A320-as és az A350-es után az A330-as típuscsalád számára is elismerte az EASA az Airbus új, túlfutást megelőző és védelmi rendszerét.