Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Megkezdődött az A320neo végszerelése

Az Airbus hozzálátott az A320-as gépcsalád új generációs szériája, az A320neo prototípusának a végszereléséhez.

Nem adja fel a Rolls-Royce

Az új generációs hajtóművek elterjedésével a brit konstruktőr fokozatosan elvesztheti piaci részesedését a keskenytörzsű gépek piacán.

Spanyolországban tesztelik az A350-est

Sevillába érkezett az Airbus A350XWB Qatar festésű prototípusa, amely a közeli Morón légi bázisra folytat repüléseket zajterhelési próbák végett.

Az Airbus is LEDesít

Korszerű LED világítással látja el összes gépcsaládjának utaskabinjait az Airbus. A keskenytörzsűek közül elsőként egy A321-esen lesz teljes LED fényár.

Új hajtóművekről tárgyal az Airbus

Az A330-as és A380-as típusok lehetséges újrahajtóművezéséről már tárgyalnak az Airbus és a szóba jöhető hajtóműgyártók illetékesei.

Indián az Airbus szeme: 190 milliárdos üzlet az országban

Megháromszorozódik a civil géppark és több nagygép kell az elkövetkező 20 évben Indiában az Airbus előrejelzése szerint.

Költséghatékonyabb E-175 az Embraertől

Aerodinamikai újításokkal igyekszik még versenyképesebbé tenni E-Jet családját az Embraer, míg 2018-tól a második generációs széria színre nem lép.

Az Air Arabiáé a hatezredik A320-as

Az elsőt 1988-ban bocsátották üzemeltetője rendelkezésére és 26 évvel később már a 6000. példányt adta át A320-as gépcsaládjából az Airbus.

Tíz éve indult az Embraer E-Jet család

A brazil repülőgépgyár ebben a hónapban éppen tíz évvel ezelőtt kezdte meg sugárhajtású regionális gépcsaládjának, a népszerű E-Jetnek a szállításait.

Hajszálrepedések a Dreamlinerek szárnyain

Mintegy negyven gyártásban lévő Boeing 787 Dreamliner szárnyán jelentkeztek hajszálrepedések. A forgalomban lévő gépek nincsenek veszélyben - állítja a Boeing.

Heli-Expo 2014: Az AgustaWestland elkápráztat

Az olasz AgustaWestland bemutatta legfontosabb típusait és dinamikus bemutatót is tartott a tiltrotoros AW609-essel.

Levegőben a CSeries harmadik prototípusa

Két hónappal a második példány szűzfelszállását követően csatlakozott a berepülési programhoz a CSeries gépcsalád harmadik prototípusa is.

Heli-Expo 2014: Bemutatkozott a Bell 505 Jet Ranger X

Bemutatta a Bell Helicopters az 505 Jet Ranger X típusú, SLS (Short Light Single) osztályba tartozó gépét.

Kettős szűzfelszállás az Airbusnál

Egyszerre két A350-900XWB prototípusát is a levegőbe bocsátotta az Airbus: A karbon festésű és a Qatar emblémás kompozitok szűzfelszállása volt ma.

Az Airbus is gyorsít, még több A320-as készül

Két év múlva már csaknem félszáz A320-ast készül kibocsátani egy hónapban az európai repülőgépgyár.

A tervezett ütemben halad az új E-Jet fejlesztése

Az EMBRAER megerősítette, hogy tartják magukat az eredeti ütemtervhez és egyelőre csúszás nélkül zajlik a keskenytörzsű gépcsalád fejlesztése.

Újra gyártaná a Mallardot egy texasi cég

Egy frissen alapított texasi vállalkozás, a Mallard Aircraft célul tűzte ki a Grumman Mallard amfíbia repülőgépek gyártásának beindítását.

Nem sietős az Airbusnak az A380neo

Az Airbus részéről egyelőre nem prioritás legnagyobb típusuk, az A380-as új hajtómű opcióval való felkínálása. Az A320neo és A350XWB programokra kocentrálnak.

Már az ezredik Sharkletnél tart az Airbus

Az ezredik Sharklet szárnyvég elkészültét ünnepelte közösen az Airbus repülőgépgyár és kizárólagos beszállító partnere, a Korean Air Aerospace Division.

eTaxi: Zöld technológia Szingapúrban

Az EGTS International által kifejlesztett, a főfutókra szerelt elektromotoros meghajtással hajtóművek nélkül is képesek gurulni a repülőgépek.

164 milliárdot költ az MSz-21-re Oroszország

Az új fejlesztésű keskenytörzsű típusból eddig összesen 175 példányra érkezett foglalás. Csak az Aeroflot 50 gépre formált igényt.

Szingapúri Légi Szalon számokban

Összességében mintegy 32 milliárd dollár értékű üzletet kötöttek a repülőgépgyártók és a légi ipari cégek Ázsia legnagyobb légi szalonján Szingapúrban.

Akár egy évtizeden belül elkészülhet a Boeing 757 utódja?

Légiipari elemzők szerint a Boeing 757-est sem az Airbus A320-as, sem a Boeing 737-es gépcsalád nem képes tökéletesen pótolni, így valódi utódra van szükség.

Készülőben a regionális A330-as

Koncentrált figyelmet fordít A330 Regional programjára az Airbus. A 300-as szériából kialakított típusvariáns várhatóan a jövő év elején áll forgalomba.

Csaknem félszáz gépet értékesített az ATR

A toulouse-i gyártónak 48 gépre érkezett foglalása, amelyből 26 már véglegesített, fix rendelés az idei szingapúri légiszalon alkalmával.
Hirdetés
Translate »