Felszállt az első olyan Airbus A350-1000-es repülőgép, mely már nem a háromgépes hosszabb törzsű XWB-tesztflotta része, hanem még várhatóan idén kereskedelmi forgalomba áll.
Az MSN88 gyártási számú repülőgép a típus indító légitársasága, a Qatar Airways flottájába kerül és a A7-ANA lajstromjellel repül majd. Az átadásra várhatóan még decemberben sor kerül, az Airbus év végi gépátadási hajrájának részeként.
Az Airbus A350-1000-es típusváltozat november 21-én kapta meg a kereskedelmi forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyeket.
A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyár eddig készült legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet új generációs Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművekkel szerelték fel. A típus legfőbb ismertetőjelei a -900-ashoz képest a hosszabb törzs és a háromtengelyes, a Boeing 777-eséhez hasonló főfutók.
A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a leendő új generációs típusváltozata, a 777-9 riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.
A tesztrepülés egy részére a dohai bázisú cég egyik A350-900-as repülőgépe is elkísérte az első A350-1000-est, a kötelékrepülésről várhatóan egy látványos videó készül.
Kötelékben
Let's go for a patrol flight for the first #Airbus #A350-1000 Qatar Airways with a A350-900 ! ?? pic.twitter.com/YVTpgFJgSx
— Jujug Spotting (@Frenchpainter) December 7, 2017
Levegőben az ezres
First A350-1000 A7-ANA is on its first flight cc @Airbus @qatarairways @AlexInAir #firstin1000 #qatar #airways pic.twitter.com/3IgQ9BWQlJ
— FRANCHI théo (@THOFBOSS) December 7, 2017