Felszállt az első olyan Airbus A350-1000-es repülőgép, mely már nem a háromgépes hosszabb törzsű XWB-tesztflotta része, hanem még várhatóan idén kereskedelmi forgalomba áll.

Az MSN88 gyártási számú repülőgép a típus indító légitársasága, a Qatar Airways flottájába kerül és a A7-ANA lajstromjellel repül majd. Az átadásra várhatóan még decemberben sor kerül, az Airbus év végi gépátadási hajrájának részeként.

Az Airbus A350-1000-es típusváltozat november 21-én kapta meg a kereskedelmi forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyeket.

A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyár eddig készült legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet új generációs Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművekkel szerelték fel. A típus legfőbb ismertetőjelei a -900-ashoz képest a hosszabb törzs és a háromtengelyes, a Boeing 777-eséhez hasonló főfutók.

A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a leendő új generációs típusváltozata, a 777-9 riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztrepülés egy részére a dohai bázisú cég egyik A350-900-as repülőgépe is elkísérte az első A350-1000-est, a kötelékrepülésről várhatóan egy látványos videó készül.

Kötelékben


First Airbus A350-1000 Qatar Airways A7-ANA

Levegőben az ezres