A Dreamliner kisebb továbbfejlesztésen azért dolgozik a Boeing, hogy a típus versenyképesebb legyen az európai rivális A350-essel szemben.
Stan Deal, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatója a seattle-i Leeham Newsnak (LNA) adott interjújában közölte, hogy mérnökeik a 787-9 és -10 Dreamliner megnövelt össztömegű (High Gross Weight – HGW) változatán dolgoznak azzal a céllal, hogy javítsák a típus versenyképességét az Airbus A350-900-assal szemben.
A portál információi szerint a 787-9 és -10 változat hatótávolsága és a szállítható hasznos teher is növekedne, de a gépek üres tömege nem módosulna.
A megnövelt össztömegű 787-10-es 19 utassal többet szállíthatna az A350-900-asnál, üzemeltetési költségei egy útra vetítve 2 százalékkal, egy ülésre vetítve 8 százalékkal lennének kedvezőbbek a rivális típusnál. Az A330-900neo típushoz viszonyítva pedig plusz 60 utast és 20 százalékkal több árut szállíthatna a HGW-változat, amely a kiöregedő 777-200ER helyébe lépve akár 42 üléssel több férőhelyet kínálhatna, 25 százalékkal alacsonyabb egy ülésre vetített üzemanyagfogyasztás mellett.
A rövidebb törzsű 787-9 Dreamliner hatótávolsága jelenleg 7 565 tengeri mérföld (14 000 km), amely mintegy ezer kilométerrel kisebb a valamivel nagyobb kapacitású Airbus A350-900-asénál, nem is beszélve annak a 20 órás utak megtételére is képes, megnövelt hatótávú ULR-változatáról.
Bár a gyártó nem közölt technikai részleteket, a portál emlékeztet rá, hogy 2019-ben az Air New Zealand nyolc 787-10-esre adott megrendelésekor a Boeing és a General Electric hajtóműgyártó vállalta a típus maximális felszállótömegének megnövelését, a 777-eseit lecserélő új-zélandi cég nagyobb hatótávolság és áruszállítási kapacitás iránti igényének kielégítése érdekében.
Az LNA szerint a légitársaságnak 500 tengeri mérföldes hatótávnövelést ajánlott a gyártó, de a lap már 2019-ben arról írt, hogy a Boeing dolgozik egy 787-10ER (Extended Range) változaton. A típus hatótávolságát a jelenlegi 6430 tengeri mérföldről (11 900 km) mintegy ezer tengeri mérfölddel (1852 km) növelnék meg, amely már versenyképes lenne az A350-900-assal szemben.
Korábban az Emirates elnöke, Tim Clark is kijelentette, hogy a -10-es hatótávja túl kevés.
Mint ismert, az Airbus az A350-es és az A330neo esetében is felvett már különböző felszállótömegű variánsokat termékpalettájába a légitársaságok igényeinek minél inkább testreszabott kielégítése érdekében.