A 737-es, 767-es és 777-es gyártósorok munkabeszüntetés miatti leállása következtében a szállítások felfüggesztésére kéri az ellátási láncot a Boeing, amely további fájdalmas intézkedéseket is bejelentett.
Elemzők szerint naponta több mint 100 millió dollár bevételtől eshet el a Boeing a 737, 767 és 777 típusok gyártósorainak teljes leállásával járó, a Seattle környéki üzemek 33 ezer dolgozója részvételével zajló sztrájk miatt.
A vállalat a pénzkiáramlás csökkentése érdekében jelezte a beszállítói hálózatnak, hogy leállítja a 737-es, 767-es és 777-es programokhoz rendelt alkatrészek többségének átvételét, és felfüggeszti az újabb megrendeléseket is.
Emellett költségcsökkentés indul több területen, befagyasztják a munkaerő-felvételt, valamint mérlegelik, hogy a dolgozók, a menedzserek és a felsővezetés körében is felfüggesszék egyesek munkaviszonyát.
A vállalat leállítja a tervezett vezetői béremeléseket, a céges utazásokat, beleértve a vezetők első és üzleti osztályú repüléseit, nem tart külső helyszíneken megbeszéléseket, csökkenti a részvételét a légibemutatókon és egyéb kereskedelmi eseményeken, felfüggeszti a nem alapvetően szükséges tőkekiadásokat és nem fordít pénzt a létesítményekre, valamint szünetelteti a reklám, marketing és jótékonysági kiadásokat, emellett a dolgozók teljesítményének elismerését is.
A sztrájk mellett további csapást jelent a Boeing számára, hogy 150 millió dollárt kell fizetnie a Embraernek, miután 2020-ban elállt a brazil gyártó 4,2 milliárd dollár értékű felvásárlásától.
Amint megírtuk, múlt csütörtökön a szakszervezeti tagok 94,6 százaléka a Boeing és az IAM szakszervezet által a héten aláírt megállapodás-tervezet elutasítása mellett szavazott, és 96 százalékuk voksolt a sztrájk mellett.
A Boeing ajánlata 25 százalékos béremelést tartalmazott a következő négy évre, szemben a dolgozók által igényelt 40 százalékkal, valamint javított volna a szociális juttatásokon és a cég garanciát vállalt arra, hogy a gyártó új kereskedelmi típusát a seattle-i régióban fogják gyártani.
Az új típus vélhetően a 737-es keskenytörzsű típus következő évtizedben forgalomba álló utódja lehet, miután az „új közepes méretű gép”, a 797-esként is emlegetett NMA terveit már korábban elkaszálták, bár a Boeing még nem jelentette be az új program terveit.
Legutóbb 2008-ban volt sztrájk a Boeingnél, amely közel két hónapra bénította meg a termelést, és milliárdos veszteséget okozott.