A járvány tavalyi kitörése óta az első nagyobb európai air show-t tartják meg a héten Moszkva mellett: elkelt összesen 58 Szuhoj Superjet 100-as, az európai gyártónak pedig sikerült megtalálni az első oroszországi üzemeltetőt a kanadai tervezésű Airbus A220-asra.
Az Oroszországon kívüli piacokon nem túl sikeres SSJ-típusra több orosz légitársaság írt alá valamilyen megállapodást, hogy így fejlesszék az első sorban belföldi és regionális útvonalakon közlekedő flottájukat.
A Rosszija, amely jelenleg 34 példányt üzemeltet az SSJ-100 típusból, még 15 darabot rendelt. Ezen felül egy korábbi döntés értelmében az Aeroflot összes, 84 gépe fokozatosan átkerül a leányvállalathoz, amely így már közel 150-et üzemeltet majd a típusból.
Huszonöt SSJ-100-assal bővíti flottáját Red Wings, ahol már most is hét példány repül. A moszkvai központú légitársaság, amely az idén megduplázná jelenleg főleg az A320-as családba tartozó keskenytörzsű gépekből álló flottáját, korábban az Irkut MC-21-300 típusból is rendelt 16 példányt, így az orosz típusok kerülnek újra túlsúlyba a cég gépparkjában.
Nyolc Superjettel bővíti flottáját az Oroszország távol-keleti régióit kiszolgáló Aurora Airlines is. A repülőgépek 2022 és 2024 között érkeznek a cég flottájába, amely más orosz gyártású típusokat is rendelt korábban, például az Iljusin Il-114-300-ast. A jelenleg A319-eseket, Dash-8-asokat és DHC-6-400 Twin Ottereket üzemeltető légitársaság flottájában a következő öt évben fokozatosan az orosz gyártású típusok kerülnek majd többségbe.
Tíz SSJ100-as megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a rosztovi központú Azimuth Airlines. A független regionális légitársaság emellett megállapodott hat Airbus A220-300-as lízingjéről az Air Lease Corporation (ALC) lízingcéggel, így ő lesz a kanadai tervezésű típus első üzemeltetője az országban.
Az A220-asok 2022-23-ban, míg a Superjetek 2026-ig kerülnek az Azimuth flottájába.