A Scandinavian Airlines (SAS) a május, június, július és augusztus hónapokra tervezett 75 000 járatának több mint 5 százalékát kénytelen törölni, elsősorban személyzethiány miatt.
Mintegy 4000 járatát törli a május, június, július és augusztus hónapokra tervezett 75 ezerből a SAS, írta a norvég E24 portál a légitársaság szóvivője, John Eckhoff közlésére hivatkozva.
A menetrend megnyirbálása a nyár végéig tervezett járatok több mint öt százalékát érinti, az érintett utasokat többségét a következő, lehetőleg ugyanazon a napon közlekedő más gépeire foglalja át a légitársaság.
A szóvivő közlése szerint a döntés hátterében leginkább az Európa-szerte tapasztalt személyzethiány áll, de kisebb részben a repülőgép-átadások csúszása is okolható.
A világjárvány alatt leépített, de az utazási korlátozások feloldását követően hirtelen megugró kereslet miatt most sebtében visszavett pilóták többségének ugyanis biztonsági és szimulátoros frissítő képzéseken kell részt venniük, mielőtt újra dolgozhatnak. Ez pedig hosszabb időt vesz igénybe, mert az egész iparágban korlátozott a megfelelő jogosítással rendelkező oktatók és a repülőgép-szimulátorok kapacitása is.
A pandémia alatt az állami támogatásokra szoruló SAS jelentős költségcsökkentést és átszervezéseket hajtott végre, emellett egy alacsonyabb költségek mellett működő leányvállalatot is alapított, ahová a korábbinál rosszabb feltételekkel veszik vissza az elbocsátott pilótákat és légiutas-kísérőket.
Amint korábban megírtuk, az utasok Európa-szerte komoly késésekkel és járattörlésekkel szembesülhetnek a nyári időszakban a repülőtéri, a földi kiszolgáló és a légi személyzet hiánya miatt. A légitársaságok a menetrendek felborulását és az utolsó pillanatos járattörléseket azzal igyekeznek megelőzni, hogy előre tervezetten csökkentik a járataik számát.