A régebb óta ismert, máshol felmerült hajtóműgondok után újabbak jelentkeztek: a Singapore Airlines két Boeing 787-10-es gépénél kiderült, hogy az alig egyéves példányok nagy nyomású turbinájának lapátjai idő előtt kopnak.
A Boeing 787-esek Rolls-Royce hajtóműveit érintő eddigi hibák után újabb műszaki rendellenességet találtak, ám ezúttal más helyen – írja a Flightglobal.
A Singapore Airlines két, szinte új 787-10-esének Trent 1000 TEN típusváltozatú erőforrásában a nagy nyomású turbina lapátjainak idő előtti elhasználódását fedezték fel, a gépeket kivonták a forgalomból.
A jelenséget rutinellenőrzésen találták az egy éves, illetve kilenc hónapos repülőgép hajtóműveiben.
A légitársaság közlése szerint a gyártóval beazonosították az esetleg érintett további példányokat is, amelyek vizsgálatával már végeztek, kivéve a fapados leányvállalat, a Scoot egyik 787-9-esét, amit április 3-án néznek át.
A Rolls-Royce közölte: értesítették az üzemeltetőket arról, hogy a Trent 1000 TEN erőforrások nagy nyomású turbinájának lapátjai idő előtt elhasználódhatnak. A gyártó szerint csak az üzemelő példányok kisebb részét érintheti a gond, amelyek nagyobb igénybevételt jelentő körülmények között üzemelnek. Adatbázisok szerint jelenleg összesen hetven olyan 787-es van, amelyen a TEN verzió üzemel.
Korábban a Trent 1000-es korábbi változatainál jelentkeztek hasonló problémák, de a közepes nyomású fokozatban. Ezeknél korai korrózió jelentkezett, és ez jóval nagyobb fennakadást okozott, hiszen több száz példányt érintett. Egyes források szerint emiatt jelenleg is mintegy harminc 787-es áll a földön világszerte.