A Boeing újraindította a 737 MAX típus összeszerelését a Washington állambeli, rentoni telephelyén, de egyelőre alacsony gyártási ütemmel. A vállalat eközben több mint egy tucat intézkedést vezet be, amelyek javítják a termék minőségét, illetve a dolgozók biztonságát.
Walt Odisho, a cég alelnöke és a 737-es program vezetője a Boeing közleménye szerint azt hangsúlyozza: a most bevezetett változások egy folyamat következő lépésének tekinthetők, amelynek célja optimális, erősebb rendszer és környezet megteremtése az új generációs típus gyártásában.
A 737 MAX összeszerelésének januári felfüggesztése óta eltelt időben az ott dolgozó mérnökök és szerelők részvételével a gyár minden pozíciójában finomították és sztenderdizálták a munkafolyamatokat.
Például új készletezési és logisztikai folyamatokat vezettek be a szükséges alkatrészek eljuttatására az egyes munkapozíciókba, hogy gyártás közben minden szükséges alkotóelem a szerelők keze ügyében legyen.
Scott Stocker, a 737-esek gyártásáért felelős alelnök azt hangsúlyozta, hogy a bevezetett változások biztosítják a vásárlók felé vállalt 100 százalékos minőségcélokat, emellett pedig javítják a munkahelyi biztonságot az üzem területén.
A Boeing 737-esek gyártásának ütemét fokozatosan növelik majd az idei évben.
Amint korábban megírtuk, a Boeing januártól függesztette fel a 737-es gyártósor működését, mert az új generációs MAX-változat 2019 márciusa óta tartó, a két katasztrófát követően elrendelt repülési tilalma a vártnál tovább tart, a legutóbbi hírek szerint a nyár vége előtt nem várható a tilalom feloldása.
A gyártó és a hatóságok közös vizsgálatai során a repülésirányító rendszer hibája mellett egyéb szoftverhibákra, a kézi trimelés nehézségeire, a hajtóművek villámvédelmével kapcsolatos gondokra, huzalozási problémákra bukkantak a típusnál, illetve több már kész repülőgép üzemanyag-tartályaiban a gyártás során otthagyott tárgyakat, hulladékot találtak.