Július elsejével több járatát is újraindítja az Iberia, de a budapesti összeköttetés egyelőre kimaradt a tervekből. Tovább folytatódik a vita és az üzengetés a sajtóban a Lufthansa megmentésével kapcsolatban. Az American Airlines irodai dolgozóinak 30 százalékát elküldi, egyelőre nem lesz leépítés az Air Maltánál, és újabb anyagi segítségre szorul a SAS Scandinavian Airlines.
Az Iberia lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, július elsejével fokozatosan indítja újra belföldi és nemzetközi járatait, de az interkontinentális összeköttetésekkel még kivár.
Júniusban még a most is meglévő minimális szolgáltatást nyújtja a légitársaság pár belföldi és nemzetközi útvonalon,
augusztus végéig viszont 93 célállomás válik elérhetővé és 359-re emelkedik a heti járatok száma, ez az eredeti kapacitás 21 százaléka.
Az Iberia is elsősorban a nyaralóhelyekre fókuszál, így a budapesti járat egyelőre nem indul el.
A Lufthansa megmentésével kapcsolatos vita folytatódott, a Politico elemzése arra igyekezett rávilágítani, hogy Angela Merkel német kancellárnak kemény vitákat kell megvívnia Brüsszellel, mert ő sem hajlandó belemenni abba, hogy a Lufthansa résidőket veszítsen Frankfurtban és Münchenben.
Az elemzés szerint hiába hagyta jóvá az Európai Bizottság az Air France-KLM 7 milliárd eurós és az Alitalia 3 milliárdos segélyét, a német kormány attól tart, hogy a Lufthansával akarnak példát statuálni.
A vitába természetesen beszállt a Ryanair, még egy körre. Az állami támogatásokat eddig is bíráló cég a honlapján azt közölte: arra kérik Merkelt, hogy vonja vissza a „hálátlan” Lufthansának tett 9 milliárd eurós ajánlatát, cserébe az összes németországi légiközlekedési szereplőt – köztük a Ryanairt – támogassák ebből az összegből.
A SAS Scandinavian Airlines ma ismertette negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek lesújtóak lettek: az adózott veszteség háromszor akkora volt most (3,9 milliárd svéd korona), mint egy évvel korábban.
Ezért újabb költségcsökkentő intézkedéseket kell bevezetni, illetve újabb tőkebevonásról tárgyal a SAS vezetősége a részvényesekkel, hitelezőkkel és a skandináv államokkal.
A Flightglobal szerint megállapodtak az Airbusszal is arról, hogy négy A320neót két évvel később kapnak meg, és az A350-esek átvételének halasztásáról is folynak az egyeztetések.
Az American Airlines a CNBC jelentése szerint az irodai dolgozók körében is jelentős leépítésre készül: a menedzsment és a támogató területek létszámát 30 százalékkal csökkentik. A lépés mintegy 5 ezer ember elbocsátását jelenti.
Doug Parker vezérigazgató a Forbes cikke szerint kijelentette: nem fogja hagyni azt, hogy a cég csődbe menjen.
„A csőd azt jelenti, hogy elbuktunk, és ezt nem engedem” – mondta az American vezére.
Egy konferencián arról is szót ejtett, hogy most megy a találgatás, vajon ki lesz a következő áldozat, de szerinte az Egyesült Államok nagy légitársaságai közül mindegyik túl fogja élni ezt a válságot.
Fokozatosan indítja újra a forgalmat a 21 ország 64 városát lefedő útvonal-hálózatán a dél-koreai Asiana Airlines is, amely május végén hetente három, majd júniustól már öt alkalommal közlekedik Szöul és Frankfurt között. Viszont átmenetileg Airbus A350-es repülőgépekkel teljesítik az útvonalat, amelyet a világjárvány előtt a légitársaság A380-as gépei napi rendszerességgel repültek.
Máltán egyelőre biztonságban vannak a nemzeti légitársaság dolgozói, a Malta Today jelentése szerint
a légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezet elfogadta az Air Malta fizetéscsökkentésről szóló javaslatát.
A cikk úgy fogalmaz: most a pilótákon a sor, akik először elutasították az ajánlatot, majd a cég közölte, közülük több mint száz feleslegessé válhat, így újrakezdték az egyeztetéseket.
A szigetország légiközlekedése július közepén indulhat újra, a Times of Malta jelentése szerint ekkor nyílik meg a nemzetközi repülőtér. A kár azonban már most is jelentős, a légikikötő arról tájékoztatta a lapot, hogy a téli menetrendből az útvonalak felét már törölték, a jövő nyári időszakban pedig a 144-ből 60-at kellett eddig lemondani.