Kötelező érvényű megrendelést írt alá két új generációs hajtóművekkel felszerelt Airbus A330neo repülőgépre az Air Sénégal az európai repülőgépgyártóval. Az afrikai ország nemzeti légitársasága ezzel az első A330neo üzemeltető lesz az afrikai kontinensen.

Forrás: Airbus

A légitársaság még 2017. novemberében, a Dubai Airshow utolsó napján írt alá szándéknyilatkozatot a két darab szélestörzsű repülőgép megvásárlására az Airbusnál, ezt véglegesítették most a felek Dakarban, a francia elnök Emmanuel Macron hivatalos látogatásán.

A népszerű A330-as típus megújítását, az A330neo programot 2014 júliusában indította el az Airbus. A típust továbbra is két változatban gyártja az Airbus, a rövidebb törzsű változat az A330-800neo, a hosszabb, nagyobb befogadóképességű pedig A330-900neomegjelölést kapta.

Az A330neo típuson mutatkozik be az Airbus új Airspace by Airbus kabinberendezése. Az első A330neo 2018 első felében áll majd forgalomba a TAP Portugal légitársaság flottájában.

A legújabb technológiát képviselő Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóműveknek, az aerodinamikai újításoknak, az új kompozit anyagú Sharklet szárnyvégeknek köszönhetően az A330neo család hatékonysága jelentősen javul a korábbi típusokhoz képest.

A repülőgép kisebb üzemanyag fogyasztása és az alacsonyabb karbantartási költségek szignifikáns megtakarításokat eredményez az üzemeltetők számára. Az A330neo egy ülésre vetítve 14%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt elődjénél, mindemellett környezetkímélőbb, csendesebb és kényelmesebb is.

Az A330neo repülőgépek kizárólag a Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművekkel lesznek megrendelhetők. Az erőforrás a “klasszikus” A330-asokaon alkalmazott Trent 700-as hajtóműcsalád utódja.

Az A330-900neo az új generációs hajtóművekkel felszerelt A330neo típuscsalád nagyobb befogadóképességű tagja. A repülőgép tipikus háromosztályos elrendezésben – az A330-300-asnál tízzel több – 287 utas szállítására képes, de maximális befogadóképessége egyosztályos sűrű székezéssel 440 fő. Az A330-900neo hatótávolsága 12 130 km, 380 kilométerrel több az A330-300-asénál.

Az A330-900neo törzsének hossza 63,66 méter, függőleges vezérsíkjának legmagasabb pontja 16,79 méter, ezek a paraméterek megegyeznek az előd A330-300-as méreteivel. Az új generációs típus szárnyfesztávja – köszönhetően a kompozit szárnyvégeknek – 3,7 méterrel nagyobb az elődénél, 64 méter. A repülőgép törzsének külső átmérője 5,64 méter, a fedélzet belső, maximális átmérője 5,26 méter.