Közzétette a legbiztonságosabb hagyományos és low-cost légitársaságok listáját az Airline Ratings, a Qantas visszaszerezte a világelsőséget, az európai cégek közül pedig a TAP Air Portugal érte el a legjobb, 6. helyezést.
A rangsor összeállításánál a szaklap összesen 385 légitársaságot vizsgál, majd a 20-20 legbiztonságosabb hagyományos és diszkont cég nevét közli. Előbbiek esetében sorrendet is felállítanak, eszerint
újra a Qantas lett a világ legbiztonságosabb légitársasága, az európai cégek közül pedig a TAP Air Portugal érte el a legjobb, 6. helyezést.
-
- Qantas
- Air New Zealand
- Etihad Airways
- Qatar Airways
- Singapore Airlines
- TAP Air Portugal
- Emirates
- Alaska Airlines
- EVA Air
- Virgin Australia/Atlantic
- Cathay Pacific Airways
- Hawaiian Airlines
- SAS
- United Airlines
- Lufthansa/Swiss Group
- Finnair
- British Airways
- KLM
- American Airlines
- Delta Air Lines
A diszkont légitársaságok esetében nem állít fel sorrendet a szaklap, de az idén a legbiztonságosabb tíz low-cost helyett immár húszat listáz:
Air Arabia, AirAsia Group (AirAsia, AirAsia X, AirAsia Thailand, AirAsia Philippines, AirAisa India), Allegiant, Air Baltic, Easyjet, Flydubai, Frontier, Jetstar Group, Jetblue, Indigo, Ryanair, Scoot, Southwest, Spicejet, Spirit, Vueling, Vietjet, Volaris, Westjet, Wizz Air.
Az európai fapadosok közül az Air Baltic, az Easyjet, a Ryanair, a Vueling és a Wizz Air is bekerült a listába.
A szaklap január első napjaiban évről évre nyilvánosságra hozza rangsorát a világ legbiztonságosabb légitársaságairól, amelyet hosszú idő óta (2021-ben, 2020-ban, 2019-ben, 2018-ban, 2017-ben és előtte több évig) rendre a Qantas vezetett, ám 2022-ben meglepetésre az ausztrál légitársaság csak a 7. helyet kapta, és az Air New Zealand lett a világelső.
A lista összeállításánál a szerkesztők a légitársaságok flottájának átlagéletkora és a repülésbiztonság javítását szolgáló intézkedései mellett számításba veszik a hatóságok és az iparági szervezetek által közzétett repülésbiztonsági auditok eredményeit. Számít az is, hogy az adott cégnél az elmúlt öt évben történt-e baleset, vagy az utóbbi két évben súlyos esemény.
“A bekövetkezett eseményeknél a szerkesztők számításba veszik, ha az incidens az adott repülőgéptípus gyártási hibájára vezethető vissza, és nem a légitársaság üzemelésére. Az, hogy az ilyen incidenseket a hajózó személyzet miként kezeli, különbözteti meg a biztonságos légitársaságokat a nem biztonságosaktól” – emelte ki Geoffrey Thomas, a lap főszerkesztője.
Amint korábban megírtuk, a bővülő forgalom mellett is biztonságos év volt 2022 a légiközlekedésben, az elmúlt évek átlaga alatt maradt a repülőgépekkel történt esetekben meghaltak száma.