Az olasz légitársaság igazgatótanácsa jóváhagyta a német légitársasági csoporttal közös üzleti tervet, de a Lufthansa vezérigazgatója kijelentette, hogy a vételárnak tükröznie kell az ITA Airways veszteségét.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója az olasz pénzügyminiszterrel tárgyalt csütörtökön az ITA Airways kisebbségi részesedésének felvásárlásáról, ezt megelőzően egy brüsszeli konferencia szünetében azt nyilatkozta újságíróknak: bízik abban, hogy az április 24-én lezáruló kizárólagossági időszak végéig meg tudnak állapodni.
Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az olasz kormány által kért vételárnak tükröznie kell a légitársaság tavalyi súlyos veszteségét.
Az ITA Airways március 29-én közölte, hogy 2022-ben 486 millió eurós nettó mínuszt könyvelt el, amelyért a magas üzemanyagköltségeket és a világjárvány hatásait okolta.
Az ITA Airways igazgatósága eközben a Lufthansa-csoporttal közös üzleti terv jóváhagyásával újabb lépést tett a felvásárlásról szóló megállapodás irányába.
A terv meghatározza az olasz légitársaság stratégiájára, útvonalhálózatára és flottájára vonatkozó pontokat is – írta a Reuters az ügyet ismerő, de meg nem nevezett forrásaira hivatkozva, hozzátéve, hogy elemzők szerint a német légitársaság általi felvásárlás jelenti az egyetlen opciót az ITA Airways számára.
A korábbi hírek szerint a Lufthansa 300 millió eurós tőkeemeléssel az ITA Airways részvényeinek 40 százalékát szerezné meg, és széleskörű jogokat kapna az irányítására, valamint átalakítására, ám a Reuters most azt írta, hogy a németek ennek kétharmadáért, 200 millió euró fejében juthatnak hozzá a részesedéshez.
A Lufthansa január 18-án egyedüli ajánlattevőként nyújtotta be tervét az Alitalia utódjának privatizálására az olasz pénzügyminisztériumnak.
Amint korábban megírtuk, olasz lapértesülések szerint a Lufthansa mindkét irányban bebiztosítaná magát: sikertelenség esetére kilépési záradék kerül a megállapodásba, a teljes tulajdonrész megszerzésére vonatkozó opció mellett.
Mint ismert, a Lufthansa hosszú évek óta próbál részt venni az olasz légiközlekedésben, volt egy Lufthansa Italia nevű próbálkozása is, és ennek része lenne egy római hub az ITA megvételével, azonban a hosszú ideig a csőd szélén táncoló előd, az Alitalia utolsó éveiben a fapadosok jelentős piacrészt szereztek az országban.
A német légitársaság tavaly az MSC hajózási vállalattal közösen pályázott az ITA Airways megvételére. Az akkori kormány inkább egy amerikai pénzügyi befektető által vezetett konzorcium ajánlatát preferálta, ám az új kabinet a nyár végén visszaküldte a pályázókat a stratvonalra. Ezt követően a Lufthansa már egymaga kezdett tárgyalásokat.