Az Airbus mellett a Boeing, az ATR és az Embraer is bejelentett a Párizsi Légi Szalon második napján megrendeléseket, ám ezekből több is már korábban megkötött szerződés vagy szándéknyilatkozat véglegesítése volt, a Skytrax pedig közzétette a legjobb légitársaságok idei rangsorát. Az esemény első napjáról szóló összefoglalónk itt olvasható.
Véglegesítette óriási megrendelését az Air India
Az Air India a 2023-as Párizsi Légi Szalon második napján véglegesítette összesen 470 Boeing és Airbus repülőgépre vonatkozó februári szándéknyilatkozatát.
Az indiai légitársaság 190 darab 737 MAX, 20 darab 787 Dreamliner és 10 darab 777X kötelező érvényű megrendelését írta ma alá, valamint még 50 darab 737 MAX-ra és 20 darab 787-esre opciót szerzett. Ez a Boeing eddigi legnagyobb megrendelése Dél-Ázsiában.
Az Air India az európai gyártóval 140 A320neo és 70 A321neo keskenytörzsű, valamint 6 A350-900 és 34 A350-1000 szélestörzsű repülőgép megrendelését most szintén véglegesítette.
Bővíti Dreamliner-flottáját a tajvani China Airlines
A China Airlines véglegesítette nyolc 787-9-es megrendelését, a szerződés korábban a meg nem nevezett vevők során szerepelt a Boeing nyilvántartásában. A tajvani légitársaság tavaly augusztusban írt alá 16 darab 787-9-esre szóló megrendelést 4,6 milliárd dollár értékben.
A China Airlines ebből hat 787-9-esre szóló igényét a legnagyobb befogadóképességű -10-es változatra cserélte, ezzel a legújabb 787-10-es vevő lett.
A nagyobb változattal regionális hálózatának rugalmasságát és kapacitását kívánja növelni a cég. A mostani megrendeléssel a légitársaság már 24 darab Dreamlinert állít forgalomba a következő néhány évben.
Algéria nemzeti légitársasága 737-9-eseket rendelt
Az Air Algérie megerősítette a május elején már bejelentett, nyolc Boeing 737-9-es repülőgépre szóló megrendelését, emellett szándéknyilatkozatot írt alá két Boeing 737-800-as áruszállítóvá alakításáról az amerikai gyártóval.
További A220-asokkal bővít a Qantas
A Qantas-csoport kilenc A220-300-asra szóló megrendelését véglegesítette az idén februári szándéknyilatkozatából, így a típusra vonatkozó teljes rendelésállománya 29 példányra bővült. Az ausztrál légicég az év végén veszi át az első A220-ast, és a típust elsősorban kiterjedt belföldi útvonal-hálózatán fogja üzemeltetni.
380 ülés lesz a Philippine Airlines A350-1000-esein
A Philippine Airlines (PAL) véglegesítette a kilenc A350-1000-es repülőgép megrendeléséről szóló májusban aláírt szándéknyilatkozatát.
A típusra a Fülöp-szigeteki légitársaság ultra nagy hatótávú flottája fejlesztésének részeként esett a választás, és Manilából az Egyesült Államok keleti partvidékére, illetve Kanadába közlekedő közvetlen járatokat indít velük a PAL, amelynél jelenleg két A350-900-as repül.
Az A350-1000-es a légitársaságnál 380 utas befogadására alkalmas, háromosztályos elrendezésben áll majd forgalomba.
A mexikói Volaris bejelentette, hogy 25 A321neo megrendelésére szerződött még tavaly októberben, amellyel az A320neo-családra vonatkozó rendelésállománya 143 példányra bővült.
22 repülőgép eladását jelentette be az ATR
A francia-olasz regionális repülőgépgyártó 22 repülőgépre vonatkozó megrendelést és további 2 példányra szóló opciós megállapodást jelentett be a légi szalon második napján.
A tajvani China Airlines regionális leányvállalataként működő Mandarin Airlines hat, a brazil Azul három (plusz kettő opció), a malajziai Berjaya Air pedig kettő ATR 72-600-ast rendelt.
Utóbbi a közelmúltban bejelentett, ATR High Line fantázia nevű, prémium fedélzeti berendezéssel, kizárólag üzleti osztályú ülésekkel állítja forgalomba a típust 2025-től.
Emellett 8 ATR 72-600-ast rendelt három, illetve 3 ATR 42-600-ast két meg nem nevezett vásárló.
A TAAG Angola Airlines három A220-300-as bérléséről állapodott meg az Azorra Aviation lízingcéggel, a Salam Air pedig három A330neo lízingjéről írt alá szerződést az Avolonnal, amelyből az elsőt már idén októberben átveszi az ománi low-cost légitársaság.
Az Avolon és a Boeing bejelentette azt is, hogy a lízingcég 40 darab 737-8 (MAX) repülőgépet rendelt, amelyeket 2030-ig vesz át.
Az Aercap lízingcég pedig az izraeli El Allal állapodott meg két Boeing 787-9 Dreamliner bérbeadásáról, amelyek 2025 végén és 2026 elején állnak majd forgalomba.
A brazil Embraer listaárakon több mint 1,5 milliárd amerikai dollár értékben jelentett be üzletkötéseket: az American Airlines ráhordó járatait teljesítő Envoy Air hét E175-öst, a spanyol Binter pedig hat E195-E2 rendelt. Az Avolon lízingcég tíz E195-E2-est vett az amerikai Porter Airlines részére, 15 korábban meg nem nevezett vevő által rendelt E195-E2-esnél pedig bejelentették, hogy az Azorra lízingcégé.
A Singapore Airlines lett a világ legjobb légitársasága a Skytrax szerint
A Párizsi Légi Szalon második napján hirdette ki idei légitársasági rangsorát a Skytrax, amely szerint a világ legjobbja a Singapore Airlines, a második pedig a tavalyi győztes Qatar Airways lett. Az első tíz helyre sorrendben az ANA All Nippon Airways, az Emirates, a Japan Airlines, a Turkish Airlines, az Air France, a Cathay Pacific, az EVA Air és a Korean Air futottak be.
A Skytrax a légiközlekedési szakma Oscar-díjaként aposztrofálja saját rangsorát, ám éppen a rangsorolt ágazatok számára történő tanácsadásból élő cég korábban számos kritikát kapott a díjak odaítélésének tisztaságával és átláthatóságával kapcsolatban.