Július 4-én repült először újra Airbus A380-assal a Lufthansa München és New York-JFK között, a bostonival együtt így már két útvonalon közlekednek a német légitársaság óriásgépei, a napokban visszatért a karbantartásról a harmadik példány is.
A Lufthansa idén négy Airbus A380-as repülőgépét helyezi újra forgalomba, a D-AIMK és a D-AIMM lajstromjelűek már járatokat teljesítenek a müncheni bázisról. A bostoni járat június 1-jén, a New York-i pedig a Függetlenség Napján, július 4-én indult el.
A német légitársaság összesen négy példányt hozott el eddig a spanyolországi Teruel repteréről, ahol a teljes A380-as flottáját letárolta a járvány évei alatt.
A D-AIML lajstromjelű repülőgép július 3-án érkezett vissza Frankfurtba a Manilában elvégzett nagy karbantartásról, a D-AIMN pedig június közepén repült Frankfurtba Teruelből, és várhatóan a közeljövőben ezen is majd a manilai Lufthansa Techniknél végzik el a szükséges nagyjavításokat és ellenőrzéseket.
A légitársaság kétszintes óriástípusán 8 első, 78 üzleti, 52 prémium turista és 371 turista osztályú ülés van, így mintegy 80 százalékkal több utast szállíthatnak az Airbus A340-600-asoknál, amelyek eddig repültek München és JFK között.
A Lufthansa az erős utazási kereslet és a négyosztályos fedélzeti berendezésű új generációs repülőgépek szállításainak késése miatt volt kénytelen a járvány alatt kivont négyhajtóműves gépei aktiválására, emiatt döntött még tavaly az utasok és a személyzet körében is rendkívüli népszerűségnek örvendő, de a járvány miatt előbb ideiglenesen, majd „véglegesen” kivont A380-asok reaktiválása mellett.