Februárban hivatalosan is átadták azt a tízezer négyzetméternyi új raktárterületet, amely irodákkal és üzemi infrastruktúrával kiegészülve évi 300 ezer tonnára növeli a Liszt Ferenc reptér légiáru-kezelő kapacitását.
BUD Cargo City fejlesztésének 2022-ben bejelentett újabb üteme 40 százalékos kapacitásnövekedést jelent, válaszul a légiáru-szállítás területén folyamatosan növekvő igényekre – közölte a reptérüzemeltető.
A légiáru-központ 2040-re várhatóan 40 milliárd forinttal járul majd hozzá az ország GDP-jéhez.
A cargo-bázis folyamatos fejlesztése stratégiai befektetés a Budapest Airport számára, és a jelenlegi bővítés nemcsak tovább erősíti a BUD Cargo City régiós elosztóközponti szerepét, hanem a magyar légiáru-fuvarozási ágazat növekedéséhez is hozzájárul.
Mint megírtuk, augusztus óta dupla kapacitás áll rendelkezésre a Cargo City forgalmi előterén, ahol a kibővített betonfelületen egyszerre már négy F kategóriájú repülőgép kiszolgálása is végezhető.
A budapesti repülőtér az évi 300 000 tonna áru kezelésére növelt kapacitással München és Bécs riválisává vált.
Amint korábban megírtuk, idén januárban 18 070 tonna áru fordult meg a főváros légikikötőjébe, a kiugróan magas érték 38 százalékkal haladja meg a 2023 első hónapjában mért adatot.
Az üzemeltető közlése kiemeli, hogy a növekedés összhangban van a Budapest Airport fejlesztéseinek ütemével, hátterében elsősorban a kínai forgalom bővülése és az e-kereskedelmi áruk volumenének növekedése áll.
Hozzátették: általános tendencia, hogy a karácsonyt megelőző kiemelt időszak után az árumennyiség januárban mérsékeltebb, ám a budapesti repülőtéren az évek óta jellemző trenddel szemben idén januárban közel azonos mennyiségű árut kezeltek, mint a csúcsidőszaknak számító decemberben, amikor 18 670 tonna volt.