Kiöregednek a Boeing 757-esek és 767-esek a Unitednél, amely így az Airbus A330-800neót és a Boeing elképzelt új, közepes méretű „797-esét” is vizsgálja. Az idősödő 737-esek és A320-as családba tartozó gépek utódain is gondolkodik már a légitársaság, képben vannak az Embraer E2-esei és a Bombardier C Series változatai is.
Nagyjából huszonkét év a Boeing 757-200-asok és 767-300ER-ek, és tizenöt év a 757-300-asok átlagéletkora a United Airlines flottájában. A flightglobal.com cikke szerint az egyik alelnök a minap prezentációt tartott a géppark jövőjéről, a típusok leváltásának lehetőségeiről.
Ebből kiderül, hogy vizsgálják az A330-800neo mellett a Boeing által elképzelt új, közepes méretű típust, a „797-es” néven emlegetett gépet is.
Ismert, ez az NMA (New Middle-size Airplane) egy teljesen új fejlesztésű, kéttagú típuscsalád lenne, 225-270 utasférőhellyel, nagyjából 8-9000 kilométeres hatótávval, és már a Delta is kifejezte érdeklődését iránta.
A prezentáció szerint az A330neo és a Boeing „797-es” mellett az A321neo és a Boeing 737 MAX 10, illetve a 787-8-as is elképzelhető a 757/767-esek váltótípusaként a légitársaságnál.
Ugyanakkor, mint az elemzés is rámutat, számos légitársaságnak az A330-800-as túl nagy befogadóképességű, a 787-8 pedig túl nagy hatótávval rendelkezik ahhoz, hogy a 757/767 lecserélésére pontosan alkalmas legyen. Átmeneti megoldásként egyébként a United használt 767-eseket is beszerzett a Hawaiiantól.
Az A321neo megnövelt hatótávú változata, az A321LR pedig bár alkalmas transzatlanti utakra, nem tud annyi terhet felvenni ilyen esetekben, mint egy 757-200-as.
Ugyanakkor belföldi, transzkontinentális járatokon egyre több légitársaság is lecserélte már a 757-eseit A321-esekre.
A United prezentációjában szó esett a keskenytörzsű géppark megújításának lehetőségeiről is. A régebbi A319/A320-asokat és Boeing 737-700/-800-asokat ugyanilyen használt gépekkel, vagy új gyártmányokkal cserélné le a légitársaság. Ezért vizsgálják az A320neo és a 737 MAX típuscsaládot is.
De ugyanígy képbe került a Unitednél az új generációs Embraer E190-E2 és E195-E2, valamint Bombardier C Series CS100 és CS300 is.
A légitársaság egyébként már megrendelt 100 darab 737 MAX 10 és 61 darab MAX 9 típust, ugyanakkor a flottában ennél jóval több keskenytörzsű érik meg lassanként a cserére.
A Boeing és a Bombardier vitájában egyébként kiderült: előbbi csak jelentős kedvezménnyel tudta rávenni a Unitedet, hogy a C Series helyett 737-700-asokat rendeljen – amelyeket viszont később nagyobb 737-esekre módosított a légitársaság.
Az aero.de beszámolója szerint a prezentációban szó esett az A350-900-asokról is. Tavaly ősszel a United a harmincöt A350-1000-re szóló megrendelését végül tízzel több -900-asra módosította. Ezeket 2022-től veszik majd át.
A United szerint az A350-900-as tűnik a legjobb váltótípusnak a Boeing 777-200ER helyébe.
Az ábra alapján ugyanis az amúgy tizennégy példányban megrendelt Boeing 787-10 épphogy elegendő hatótávval rendelkezne e célra, az új generációs 777X pedig azért nem jöhet szóba, mert túl nagy a hatótávja és túl nagy a kapacitása. A 777-300ER és az A350-1000 pedig szintén túl nagy befogadóképességű, míg a 787-9-es túl kevés.