December elején a Boeing everetti végszerelő során áram alá helyezték a 777X első tesztpéldányának rendszereit. Ezzel kezdetét vette az a hónapokig tartó tesztsorozat, amelynek végén – a tervek szerint 2019-ben – levegőbe emelkedhet a gyártó új, szélestörzsű modellje.

Fotó: Boeing

Ahogy arról lapunk is beszámolt, néhány hete lett szerkezetkész a prototípus, amely ezután átkerült a gyártósor utolsó állomására. A program következő lépéseként a rendszerek áram alá helyezése történt meg.

Ez a művelet a gyártási folyamat rendkívül fontos mérföldköve, mert ez az első éles tesztje a repülőgép rendkívül komplex, saját elektromos hálózatának.

Így megkezdődhet az a folyamat, amelynek során több száz tesztet futtatnak le a repülőgép különböző rendszerein. Ezek sikeres teljesítése előfeltétele a gyártó által jövő évre tervezett szűzrepülésnek.

A 777X kabinja, a konkurencia típusánál mintegy 30%-kal nagyobb ablakokkal (Fotó: Boeing)

A most lezajlott művelet során az új fejlesztésű GE9X hajtóműveket nem indították be, azok jelenleg még nincsenek felszerelve a tesztpéldányra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A FlightGlobal értesülése szerint eközben megérkeztek a végszerelő sorra egy újabb 777X példány alkotóelemei is, amelyekből az összesen négy gépesre tervezett tesztflotta második tagja készül.