Részesedés vásárlását tervezi a Lufthansa-csoport a spanyol Air Europa és a lett Air Baltic légitársaságokban is.
Az ITA Airways 41 százalékának megvétele, valamint a privatizáció előtt álló TAP Air Portugal 19,9 százalékának 200 millió euróért történő megszerzéséért a közelmúltban tett lépések után sajtóértesülések szerint további akvizíciókról gondolkodik a Lufthansa-csoport.
A német Wirtschaftswoche lap információi szerint a német cég delegációja a közelmúltban az Air Europával tárgyalt egy lehetséges együttműködésről.
Mint ismert, az 51 gépes flottával, köztük 24 Boeing 787 Dreamlinerrel erős Európa és Dél-Amerika közötti hálózatot fenntartó spanyol légitársaság felvásárlásáról évekig tárgyalt az Iberiát és a British Airwayst is irányító IAG, ám az ügylet a versenyhatóságok szigorú követelményei miatt végül nem kapott jóváhagyást. Így az Air Europa 80 százaléka megmaradt a tulajdonos Globalia turisztikai csoportnál, míg az IAG megtartotta a korábban megszerzett 20 százalékát.
Bár az értesülést a Lufthansa nem kommentálta, az Air Europa jól illeszkedne a Lufthansa stratégiájába, amely szerint a német vállalat erősíteni szeretné jelenlétét Dél-Európában, valamint az Európa és Dél-Amerika közötti útvonalakon.
Ezeken a piacokon ugyanis mind az IAG-hoz, mind az Air France-KLM-csoporthoz képest hátrányban van a német vállalat. Emellett az Air Europa felvásárlásával a szabadidős utazások szegmensében is nagyot léphetne előre.
Arról pedig a Bloomberg adott hírt elsőként, hogy a Lufthansa a lett állam többségi tulajdonában lévő Air Baltic légitársaságban történő részesedés-vásárlás ügyében is tapogatózik.
A balti országokban erős útvonalhálózattal rendelkező, valamint több gépét is a Lufthansa-csoportnak személyzettel együtt bérbe adó légitársaság privatizációját és tőzsdei részvénykibocsátását évek óta tervezi a menedzsment és a tulajdonos.
A legfrissebb hírek szerint Lettország a részvények egy részét még a tőzsdei bevezetés előtt egy szakmai befektetőnek adná el, és itt kerülne a képbe a Lufthansa.
Az értesülést egyik fél sem kívánta kommentálni, ugyanakkor források szerint az Air Baltic Lufthansa-csoporttal folytatott együttműködésének elmélyítésére utal, hogy a cég azt tervezi, Münchenben, Bécsben és Brüsszelben is állomásoztatna gépeket és személyzetet.