A 2017 őszén megkötött, negyven Boeing 787-10-esre szóló szándéknyilatkozatát belsős informátorok szerint nem véglegesíti az Emirates, hanem a rivális Airbus A350-esre ad le megrendelést. Más hírek szerint pedig további 777X-eket is kérhet a dubaji légicég

Miután pletykák terjednek arról, hogy az Emirates az újabbik A380-as megrendelését módosítva A350-eseket rendelne, most az ügyre rálátó források az aero.de-nek azt mondták, a dubaji cég Boeing 787-esre szóló előszerződése is kútba eshet.

Bár a szándéknyilatkozat értelmében negyven 787-10-est kért az Emirates, az informátorok szerint a légitársaság vezetősége ezt nem véglegesíti, mert a rivális A350-est az igényeinek megfelelőbbnek tartja.

Lehet, hogy hosszas huzavona után mégis lesz Emirates-festésű A350-es? (Forrás: Airbus)

Érdekesség az ügyben, hogy az Emirates az európai gyártó új generációs szélestörzsűjének nagy megrendelője volt, ám 2014-ben lemondta a 70 gépre (50 A350-900 és 20 A350-1000) szóló szerződését. Az újabb pletyka arról nem szól, hogy mely típusváltozatról lehet most szó.

Tavaly ősszel Tim Clark egyébként arról is beszélt, hogy a 787-10-esekre szóló igény egy részét a rövidebb törzsű, de nagyobb hatótávolságú 787-9-esre módosíthatják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezekkel új USA-beli járatokat nyitnának, ahová nem tudnák eleinte megtölteni a 777-eseiket vagy A380-asaikat. Azt most nem tudni, hogy ez az elképzelés továbbra is érvényes-e.

A dubaji légicégnél a régebbi, rövidebb törzsű 777-esek és az A330/A340-esek kivonása után már csak nagyobb repülőgépek (777-300ER-ek és A380-asok) üzemelnek, néhány ultra nagy hatótávú Boeing 777-200LR mellett, amelyek viszont nem optimálisak rövidebb járatokra.

Régóta érkeztek arról hírek időről időre, hogy valamilyen kisebb szélestörzsűt szeretne forgalomba állítani a kevesebb utast vonzó járataihoz. A Boeing 787-est és a rendelés törlése után mégis vizsgált A350-est egyaránt mérlegelték e célra, végül a 2017-es dubaji légiszalonon jelentették be a most a pletykák szerint veszélybe került Dreamliner-üzletet.

A Seattle Times információi szerint mindemellett további 777X-ek rendelésén is gondolkodik az Emirates, még 20 példányt is rendelhetnek, a 787-es szerződés törlésével.