Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
Forgalomba állhat a kisebbik A330neo
Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).
Folyadékmentes zónát jelölnek ki az A350-esek pilótafülkéjében
Megelőző lépésekre kényszerül az Airbus és az EASA, mert a vizsgálatok szerint két pilóta között lévő panelre ömlő folyadék akár mindkét hajtómű együttes, repülés közbeni leállását okozhatja az A350-eseken.
Részben újra használható az iraki, iráni légtér
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szerint részben újra biztonságosan használható az iráni és iraki légtér, amelynek elkerüléséről a hónap elején, az Ukraine International járatának lelövése után döntöttek.
Nem ért egyet az EASA és az FAA a Boeing 727-eseket illetően
Alternatív megoldásokat keres az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 727-esek üzemanyag-rendszerével kapcsolatosan felmerült a problémák kezelésére.
A Boeing sem számít a 737 MAX repülési tilalmának nyár előtti feloldására
Az év közepén kezdhet visszatérni a kereskedelmi forgalomba a Boeing 737 MAX típus a gyártó friss közlése szerint, eközben a cég 10 milliárd USA-dolláros kölcsön felvételéről tárgyal az egyre növekvő költségei és bevételkiesése fedezésére.
EASA: Az európai légitársaságok kerüljék el Irán légterét
Az EASA semmilyen magasságon nem javasolja az európai légitársaságoknak az Irán feletti átrepülést határozatlan ideig – újraértékelték a biztonsági helyzetet.
Az iraki légtér elkerülését javasolja az EASA a tagállamoknak
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolja a tagállamoknak, hogy hozzanak az iraki légtér elkerülését előíró határozatokat.
Hajtóművek cseréjét írta elő az EASA az A320neo-típuscsaládnál
Összesen 170 érintett gépen mindkét Pratt & Whitney-hajtómű a hibás szériába tartozik, ezért legalább az egyiket ki kell cserélni az európai hatóság előírása alapján.
Kényszerhelyzetben teljesen áram nélkül maradhat az Embraer E2 egy hibás eljárás miatt
Módosítani kell az Embraer E2 típusok üzemeltetési kézikönyvét, miután olyan hibát fedezetek fel, amely a repülőgép teljes áramellátását veszélyezteti.
Korlátozzák az IAI által teherszállítóvá alakított Boeing 737-esek kapacitását
A tehertér és a pilótafülke között beépített válaszfal gyártási hibája miatt csak csökkentett kapacitással üzemelhetnek az IAI által átalakított Boeing 737-es teherszállító repülőgépek.
Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát
Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.
Mostantól akár 480 utast is a fedélzetére vehet az Airbus A350-1000
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte az Airbus A350-1000-es típus maximális utas-befogadóképességének 440-ről 480-ra történő emelését, így elméletben az európai típus több utast szállíthat, mint a Boeing legnagyobb kéthajtóművese, a 777-9-es.
Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője
A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.
Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.
Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL
Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.
Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy üzemeltető
Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.
Irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)
Kapcsolattartó irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), így lehetővé válik a hazai közlekedési hatóság felügyeleti tevékenységének nemzetközi szakmai tudásmegosztáson alapuló megerősítése.
Legkorábban januárban állhat újra forgalomba a 737 MAX Európában
Csak néhány hét különbség lehet 737 MAX típus amerikai és európai visszatérése között, FAA november végén, az EASA december közepén hajtja végre a hatósági berepülést a típuson. A kiszivárgott belső üzenetváltások nem hátráltatják a folyamatot. Fejcsere a kereskedelmi gépek üzletág élén.
Újra repülhet az Európai Unióba a Turkmenistan Airlines
A Lufthansa Consulting közreműködésével folytatott nyolc hónapos munka eredményeként a cég ismét megfelel az uniós hatóság összes technikai és biztonsági követelményének.
Újabb légialkalmassági direktívák a Dreamliner üzemeltetőinek
Mind az európai, mind az amerikai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Boeing 787-est üzemeltetők részére: előbbi a hajtóműveket, utóbbi a szárny mechanizációját érinti.
Bevonta a hatóság a Ukraine Air Alliance engedélyeit
Az ukrán légügyi hatóság bevonta a Ukraine Air Alliance légitársaság üzemeltetői engedélyét a cég egyik Antonov An-12-esét ért, halálos áldozatokkal járó balesetet követően.
Az Airbus főhadiszállásán tárolja Boeing 737 MAX-ait az Icelandair
Az Airbus központjába, a franciaországi Toulouse repülőterére viszik az Icelandair több Boeing 737 MAX gépét tárolásra.
Norvégiai baleset: gond lehet az AS350 helikopterekkel
A balesetben érintett típusváltozat 300 óránál kevesebbet repült minden egyes példányát át kell vizsgálni.
Közeleg a határidő, de az amerikai kisgépek nagy részéből még hiányzik az ADS-B
A január elsejei határidő ellenére az amerikai üzleti sugárhajtású gépek közel negyede, míg a légcsavarosok fele nincs még felszerelve az ADS-B berendezéssel.
Át kell vizsgálni a hidraulikacsöveket az ATR-ek hajtóműgondolájában
Az Európai Repülésbiztonsági Hivatal szerint egy csavar és egy hidraulikacső közötti elégtelen távolság miatt szivárgás léphet fel, amely tüzet okozhat.