Címlap Címkék EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (European Aviation Safety Agency – EASA) hírei

Hajtóművek cseréjét írta elő az EASA az A320neo-típuscsaládnál

Összesen 170 érintett gépen mindkét Pratt & Whitney-hajtómű a hibás szériába tartozik, ezért legalább az egyiket ki kell cserélni az európai hatóság előírása alapján.

Kényszerhelyzetben teljesen áram nélkül maradhat az Embraer E2 egy hibás eljárás miatt

Módosítani kell az Embraer E2 típusok üzemeltetési kézikönyvét, miután olyan hibát fedezetek fel, amely a repülőgép teljes áramellátását veszélyezteti.

Korlátozzák az IAI által teherszállítóvá alakított Boeing 737-esek kapacitását

A tehertér és a pilótafülke között beépített válaszfal gyártási hibája miatt csak csökkentett kapacitással üzemelhetnek az IAI által átalakított Boeing 737-es teherszállító repülőgépek.

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.

Mostantól akár 480 utast is a fedélzetére vehet az Airbus A350-1000

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte az Airbus A350-1000-es típus maximális utas-befogadóképességének 440-ről 480-ra történő emelését, így elméletben az európai típus több utast szállíthat, mint a Boeing legnagyobb kéthajtóművese, a 777-9-es.

Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője

A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.

Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.

Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL

Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.

Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy üzemeltető

Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.

Irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)

Kapcsolattartó irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), így lehetővé válik a hazai közlekedési hatóság felügyeleti tevékenységének nemzetközi szakmai tudásmegosztáson alapuló megerősítése.

Legkorábban januárban állhat újra forgalomba a 737 MAX Európában

Csak néhány hét különbség lehet 737 MAX típus amerikai és európai visszatérése között, FAA november végén, az EASA december közepén hajtja végre a hatósági berepülést a típuson. A kiszivárgott belső üzenetváltások nem hátráltatják a folyamatot. Fejcsere a kereskedelmi gépek üzletág élén.

Újra repülhet az Európai Unióba a Turkmenistan Airlines

A Lufthansa Consulting közreműködésével folytatott nyolc hónapos munka eredményeként a cég ismét megfelel az uniós hatóság összes technikai és biztonsági követelményének.

Újabb légialkalmassági direktívák a Dreamliner üzemeltetőinek

Mind az európai, mind az amerikai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Boeing 787-est üzemeltetők részére: előbbi a hajtóműveket, utóbbi a szárny mechanizációját érinti.

Bevonta a hatóság a Ukraine Air Alliance engedélyeit

Az ukrán légügyi hatóság bevonta a Ukraine Air Alliance légitársaság üzemeltetői engedélyét a cég egyik Antonov An-12-esét ért, halálos áldozatokkal járó balesetet követően.

Az Airbus főhadiszállásán tárolja Boeing 737 MAX-ait az Icelandair

Az Airbus központjába, a franciaországi Toulouse repülőterére viszik az Icelandair több Boeing 737 MAX gépét tárolásra.

Norvégiai baleset: gond lehet az AS350 helikopterekkel

A balesetben érintett típusváltozat 300 óránál kevesebbet repült minden egyes példányát át kell vizsgálni.

Közeleg a határidő, de az amerikai kisgépek nagy részéből még hiányzik az ADS-B

A január elsejei határidő ellenére az amerikai üzleti sugárhajtású gépek közel negyede, míg a légcsavarosok fele nincs még felszerelve az ADS-B berendezéssel.

Át kell vizsgálni a hidraulikacsöveket az ATR-ek hajtóműgondolájában

Az Európai Repülésbiztonsági Hivatal szerint egy csavar és egy hidraulikacső közötti elégtelen távolság miatt szivárgás léphet fel, amely tüzet okozhat.

Fokozatosan térhet vissza a forgalomba a 737 MAX

A Boeing-vezér legfrissebb nyilatkozata szerint benne van a pakliban, hogy csak az USA-ban térhet vissza a forgalomba idén a 737 MAX, a világ egyéb országaiban, vagy régióiban elhúzódhat a folyamat.

Súlyponti problémák miatt nem ültet senkit A320neói hátsó sorába a Lufthansa

Az A320neók korábban azonosított repülésirányítási problémái miatt a Lufthansa nem értékesíti az ezekkel a típusokkal teljesített járatokon a hat leghátsó ülést.

Az EASA ragaszkodik saját tesztjeihez a 737 MAX engedélyezési folyamatában

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a 737 MAX-okat saját maga is tesztelje, mielőtt újból kiadná a légialkalmassági engedélyt.

Súlyos probléma a Pilatus PC-24-es üzleti jetek üzemanyag-rendszerével

Az európai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Pilatus legújabb üzleti repülőgépe, a PC-24 korai példányaira.

Csaknem két és fél órát repült egy hajtóművel a Smartwings járata

Közel két és fél órát repült egy működő hajtóművel a cseh Smartwings Boeing 737-800-as repülőgépe 170 utassal a fedélzetén, a pilóták a szabályok ellenére nem szakították meg az utat, és a légiforgalmi irányítás felé sem jelezték a problémát.

Hibás lehet néhány Airbus A340-es középső futóműve

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A340-es típus 10 példányára a középső futómű esetleges hibája miatt, amely nem megfelelő karbantartás következményeként keletkezhetett.

Az A320neo repülésvezérlő rendszerében is problémát találtak

Bár üzemelő példánynál nem fordult elő a jelenség, az Airbus új generációs keskenytörzsűjének alapváltozatánál a normál üzemelési paramétereket meghaladó állásszöget eredményező helyzetet okozó szoftverhiba bukkanhat fel, az EASA ezért direktívát adott ki.

Építs karriert a Lufthansa Technik Budapestnél!

A vállalat egyedülálló, repülőgép-szerelői (CAT-A) karrierlehetőséget kínál pályakezdőknek és pályaváltóknak, amellyel elsajátíthatják a szakma fortélyait, egészen az alapoktól.
Hirdetés
Translate »