Címke: Project Sunrise
Újabb részleteket árult el leendő A350-1000-eseinek kabinjáról a Qantas
Az ausztrál légitársaság akár 22 órás, ultrahosszú járatokra megrendelt Airbus A350-1000-eseinek teljes fedélzetét bemutatta, így már a prémium turista és a sima turista osztályú üléseket, valamint a wellness zónát is megismerhetjük.
Megvan a Qantas új vezetője
Az ausztrál légitársasági csoport bejelentette, hogy Vanessa Hudson pénzügyi vezérigazgató-helyettes váltja a novemberben távozó Alan Joyce vezérigazgatót.
Bemutatta leendő A350-eseinek kabinját az újra nyereséges Qantas
Az ausztrál légitársaság rekord félévet zárt, bemutatta az ultrahosszú járatokra megrendelt Airbus A350-1000-esek fedélzetét, valamint bővíti a cégcsoport flottáját.
Airbusokkal újítja meg flottáját és elindítja ultrahosszú járatait a Qantas
A Project Sunrise munkanéven emlegetett ultrahosszú járataihoz most meg is rendelte a 12 darab A350-1000-est a légitársaság, jövő évtől pedig a belföldi forgalomban 20 A321XLR és 20 A220-300 váltja a régebbi Boeing 717 és 737 típusokat.
Valószínűleg még 2022 elején sem fogad turistákat Ausztrália
Az ország határai nagy eséllyel még a jövő év elején is zárva lesznek a turisták előtt, de a Qantas már egyre konkrétabban tervezi az újabb ultrahosszú járatait.
Jön a nagyobb felszállótömegű A350-1000-es, az áruszállító változat A350-950F néven érkezhet
Az Airbus már kínálja az A350-1000-es megnövelt felszállótömegű változatát, amely a Qantasnak szánt ultra nagy hatótávú modell alapja lesz, és folytatja az A350-es áruszállító variánsának előkészítését.
Három éven belül elindítaná újabb ultrahosszú járatait a Qantas
Nem tett le az Ausztrália keleti partját többek közt New Yorkkal és európai városokkal összekötő járatok tervéről a légitársaság, a vezérigazgató emellett A380-asaik visszatéréséről is beszélt.
Az utasokat hibáztatja a Lion Air, kitart az A380-asok mellett az Emirates
Renitens utasokra hivatkozva újra leállt a Lion Air, az Emirates továbbra is bízik az A380-asokban, leépítés jöhet a TUI Fly-nál és a Bombardier-nél, a Qantas pedig alig várja, hogy elinduljanak az ultrahosszú járatok.
Búcsúznak a Virgin Atlantic Jumbói, a Qantas elnapolta ultrahosszú járatait
Kivonul Gatwickről a Virgin Atlantic és előbb kivonja utolsó 747-eseit, a Qantas parkolópályára tette az új ultrahosszú járatok tervét, eközben partnert keres a Malaysia Airlines és utolsó esélyt kapott a Thai Airways.
Elhárultak a munkaügyi akadályok a Qantas ultrahosszú járatai elől
A pilótákkal kötött megállapodással már megrendelhetők lennének az A350-1000-esek a Project Sunrise-járatokhoz, de a koronavírus-járvány miatt ez is későbbre tolódik, ami ellen viszont az Airbus nem tiltakozik.
Bérmegállapodási ultimátumot adott pilótáinak a Qantas
Ha márciusig nem sikerül megállapodni a pilótákkal az ultrahosszú járatokról, akkor elúszhatnak az A350-esekre fenntartott gyártási slotok, ezzel az egész Project Sunrise kezdeményezés veszélybe kerülhet. A szakszervezetek ellenállását ultimátummal törné meg a Qantas vezetése.
Sikeresen teljesítette a Project Sunrise utolsó kísérleti járatát a Qantas
December 17-én sikeresen teljesítette a Project Sunrise harmadik, egyben utolsó tesztrepülését a Qantas VH-ZNK lajstromjelű Boeing 787-9 Dreamlinere.
Az A350-1000-est választotta a Qantas az ultrahosszú járatokhoz
A Qantas egy hónappal elhalasztotta az ultrahosszú járatok indításáról szóló döntést 2020 márciusára, zajlik az üzleti terv véglegesítése, az egyeztetések a pilótákkal és a hatósággal.
Ultrahosszú járatok: az Airbus és a Boeing ajánlatát is visszadobta a Qantas
Az Airbus és a Boeing ajánlatát is visszadobta a Qantas, a légitársaság szerint az árak mellett számos más feltételen is kell csiszolnia a gyártóknak, de a projekt életképességéhez még a pilótákkal és a hatóságokkal is egyezségre kéne jutni. Lehet, hogy eljött a "napfelkelte projekt" alkonya?
Egy út, két napfelkelte: teljesítette második kísérleti útját a Qantas
Teljesítette második kísérleti Project Sunrise-járatát a Qantas, az ausztrál légitársaság napokban átvett Boeing 787-9 Dreamlinere Londonból Sydney-be repült 19 óra 18 perc alatt.
Módosított, de nem ULR A350-1000-est ajánl az Airbus a Qantasnak
Némileg módosított, de nem ULR változatú A350-1000-essel pályázik az Airbus a Qantasnál, mivel a típusvariáns kisebb módosításokkal is képes lesz az ausztrál légitársaság elvárásait teljesíteni.
A Qantas megrendelésén is múlik a 777-8 forgalomba állásának időpontja
A Qantas megrendelésén is múlik, hogy mikor állhat kereskedelmi forgalomba a Boeing ultrahosszú jártokat teljesíteni képes új gépe, a 777-8-as.
Ultrahosszú járatokat tesztel a Qantas
Az ausztrál légitársaság az októberben, novemberben és decemberben a Boeing gyártól újonnan átvett 787-9 Dreamlinerek hazarepülésének útvonalát módosítja, így tesztelve a közel 19 órás járatokat.
Újabb ultrahosszú járatokat indíthat a Qantas
Újabb ultrahosszú járatokat indíthat Ausztráliából az Egyesült Államokba a Qantas, miután megállapodott az American Airlines-szal.
Év végén hozhat döntést a londoni járatokról a Qantas
A Qantas az év végén hoz döntés arról, hogy milyen formában indítja el ultrahosszú közvetlen járatait Sydney-ből, illetve Melbourne-ből Londonba és New Yorkba.
Nem kéri nyolc darab korábban megrendelt A380-asát a Qantas
A bejelentés nem okozott meglepetést, mert már régen rebesgették, hogy a Qantas nem tart igényt a további A380-as példányokra, ugyanakkor az időzítésnek fontos üzenete lehet az A380-as típus jövőjét illetően.
18 óra levegőben – de mit kínál a hosszútávú járat?
Október elején mutatkozott be a világ leghosszabb repülőjárata Szingapúr és New York között: az út 17 óra 52 perc volt – de vajon hogy viseli a majd’ egy napig tartó repülést az utas?
Hat Boeing 787-9-est rendelt a Qantas, a 747-esek 2020-ig repülnek
Még hat darab Boeing 787-9 Dreamlinert rendelt a Qantas, a 747-es flottájának utolsó példányát 2020-ban vonja ki a forgalomból az ausztrál légitársaság.