Az amerikai gyártó bemutatta a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA) a repülésbiztonság és a minőség javítására készített tervét, ám egyelőre a hatóság nem enyhít a cég szigorú felügyeletén.

Az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-es egyik vészkijáratát lezáró paneljének kifelejtett rögzítőcsavarok miatti, repülés közbeni elvesztése után indított vizsgálat világított rá a gyártó rendszerszintű biztonsági és minőség-ellenőrzési problémáira.

Ennek következményeként az FAA megtiltotta a gyártási ráta már korábban tervezett emelését, valamint elrendelte, hogy a gyártónak a repülésbiztonság és a gyártási minőség javítását célzó akciótervet kell benyújtania, amelyre 90 napot adott.

A Boeing menedzsmentje csütörtökön öt pilléren nyugvó akciótervet mutatott be a hatóságnak. Eszerint a vállalat a biztonságirányítási rendszerének megerősítésével (beleértve munkavállalók biztonsági jelentéseit), a folyamatok és eljárások egyszerűsítésével és a munkautasítások pontosításával, a beszállítók fokozott felügyeletével, a munkavállalók fokozott képzésével, a biztonsági és minőségi kultúra fejlesztését célzó kommunikációval, valamint a termelési rendszer fokozott belső ellenőrzésével kezelné a kialakult problémákat.

Forrás: Boeing

A hatóság megerősítette, hogy a gyártó bemutatta az új biztonsági szabványok felállítására vonatkozó ütemtervét, de hozzátette, hogy a cégnek végre is kell hajtania a korrekciós intézkedéseket, és hatékonyan át kell alakítania a biztonsági kultúrát, amelyet az FAA szakértői csapata folyamatosan figyelemmel kísér.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindaddig a hivatal fenntartja a vállalat szoros felügyeletét, beleértve, hogy továbbra is minden egyes 737 MAX átadás előtti átvizsgálását az FAA végzi el, és ha mindent rendben talál, akkor maga adja ki az adott példány légialkalmassági bizonyítványát.

Az FAA hangsúlyozta, hogy továbbra sem engedélyezi a gyártási ráta emelését, valamint folytatja a biztonsági ellenőrzéseket a Boeing és a többek közt komplett 737 MAX-törzseket gyártó beszállító, a Spirit Aerosystems létesítményeiben. A cég felvásárlásáról – mint megírtuk – tárgyalásokat folytat a Boeing.

Mint ismert, a Boeing a korábbihoz képest is visszafogta a 737 gyártósor termelési ütemét annak érdekében, hogy változtatni tudjon a folyamatokon, illetve javítsa a gyártás minőségét.