Hamarosan levegőbe emelkedhet az Eviation Alice
Teljesítette földi gurulási próbáit az Eviation teljesen elektromos meghajtású típusa, amely során újabb rendellenességet találtak a prototípusnál.
Hidrogénmeghajtást fejlesztő központot hoz létre az Egyesült Királyságban az Airbus
A gyártó a hidrogénmeghajtású repülőgépekhez szükséges technológiákat fejlesztő központot alapít az Egyesült Királyságban, amit az ország kormánya is jelentős összeggel támogat.
Természet ihlette szárnyat fejleszt az Airbus
Túl van az első szélcsatorna teszteken az Airbus "eXtra Performance Wing" elnevezésű szárnyának prototípusa.
Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR
Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.
Végrehajtotta első repülését a rövid futópályákhoz tervezett ATR-42-es
Az ATR 42-600-as módosított változatát a nagyon rövid futópályákkal rendelkező repülőtereken történő üzemelésre készítik fel a tesztprogramban.
Jövőre indítaná turbólégcsavaros típusának programját az Embraer
A száz utas szállítására képes, új generációs turbólégcsavaros típusa fejlesztését 2023 közepén indítaná el az Embraer, ehhez Indiában keres partnereket a brazil gyártó.
Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus
Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.
A főváros közelébe költözik a Boeing vezetése a chicagói „elefántcsonttoronyból”
Az amerikai gyártó bejelentette, hogy a virginiai Arlingtonba költözteti globális központját és felső vezetését, eközben a napokban súlyos kritikát kapott egyik legnagyobb ügyfelétől.
Háromszorosára ugrott az Airbus adózott nyeresége
Az európai gyártó tervei szerint 2025-től már havonta 75 A320neo családba tartozó gép készül, ezt elsősorban a gyáregységek kapacitásbővítésével akarják elérni.
Csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Hat-kilenc hónappal is tovább tarthat az A321XLR tanúsítása és forgalomba állítása, mert az EU-s hatóság változtatásokat rendelhet el a törzstartály hatékonyabb tűzvédelméhez.
Visszakerült cseh tulajdonba a Let Kunovice repülőgépgyártó
A Let 410-es típust gyártó Aircraft Industries céget visszavásárolta orosz tulajdonosaitól a védelmi ipari befektetésekkel és kereskedelemmel foglalkozó cseh Omnipol.
Komoly hibákat kell a 777X-en javítani a légialkalmassághoz
A Boeing ugyan nem részletezte, de pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a hatósági engedélyekhez komoly átalakításokat kell végezni az új generációs szélestörzsű gépen.
Ötven éve állt forgalomba a Lockheed Tristar
A Budapesten is ismerős háromhajtóműves típus korát megelőző technikát képviselt, de a fejlesztés csúszása miatt kevéssé lett sikeres.
Az évtized közepére csúszhat a 777X forgalomba állítása
Újabb jelentős késés bejelentésére készül az új generációs szélestörzsű tanúsítási programjával kapcsolatban a Boeing, értesülések szerint az első példány csak 2025-ben állhat forgalomba.
A második félévben indulhat újra a Boeing 787-esek átadása, csúszhat a...
Az év második felében indul újra a Dreamlinerek átadása, a 737 MAX 10 tanúsításánál azonban újabb komplikáció merülhet fel.
Újraindították a Tu-214-es sorozatgyártását az oroszok
Az első Tu-214-es 2024-ben áll forgalomba, majd 2030-ig 70 példány készül el a tervek szerint, eközben a Superjet és MSz-21-es típusokat próbálják függetleníteni a nyugati importtól.
Gyenge teljesítménnyel zárta az első negyedévet az Embraer
Csak 14 repülőgépet adott át januártól március végéig a brazil gyártó, a cég két éve, a pandémia kezdetén zárt ennyire gyengén, de közben megrendelésállományának értéke elérte a 17,3 milliárd dollárt.
Még ebben a negyedévben végrehajtja szűzrepülését az A321XLR
Az Airbus hamburgi üzemében kapták lencsevégre a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát, amelyre már a hajtóműveket is felszerelték.
Airbus vs Boeing – Élénk volt a március a gyártóknál
A járványból való kilábalás jeleként a szokásosnál mozgalmasabb hónapot zárt értékesítés és gépátadás szempontjából mindkét nagy gyártó, de negatívumok is megfigyelhetők.
Már csak négy Boeing 747-8F készül, a UPS átvette az utolsó...
Már csak négy példányt készül az ikonikus típusból, idén végleg leáll a gyártósor, eközben csúszik az elnöki gépek programja, amelynél újabb botrány borzolja a kedélyeket.
55 éve a levegőben a Boeing 737-es
1967. április 9-én szállt fel először az amerikai repülőgépgyártó Boeing 737-100-as gépe, a típus különböző változataiból azóta már 11 ezer példány készült.
Csak később emeli az A350-esek gyártási rátáját az Airbus
Hírek szerint ennek oka a Qatar Airways-szel folyó per és az Oroszországgal szembeni szankciók, a dohai légitársaság eközben úgy véli, az A350-es festési hibája a kerozin begyulladásának kockázatát is növeli, a gyártó a vitában egy újabb példányra szóló megrendelést törölt.
Negyven éve szállt fel először az Airbus A310-es
Több szempontból is újdonság volt a kis szélestörzsű: ezzel lett típuscsalád az európai gyártó termékpalettája, és nagyobb arányban használtak hozzá kompozitokat.
Demény Árpád: Az Aeroplex minden dolgozója a magyar légiipar jövőjét építi
Minden célkitűzését elérte 2021-ben az Aeroplex, idén folytatódik üzletágak további fejlesztése, az új hangár megnyitásával a repülőgép-karbantartó vállalat kapacitásai a duplájára nőnek, a gyors bővülés nagy kihívás elé állítja a szervezetet, ugyanakkor a cég összes dolgozója nap mint nap a magyar légiipar jövőjét építi.
Bizonytalan, hogy év vége előtt engedélyezik-e a 737 MAX 10-est
Hírek szerint kritikus levelet kapott az USA légügyi hatóságától a Boeing, kétséges, hogy a 737 MAX 10-es még idén megszerezi a légialkalmassági engedélyt.