Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Akár egy évet is késhet az Airbus A350F

Beszállítói problémák miatt a tervezettnél akár egy évvel később állhat forgalomba az A350F áruszállító, a gondok az utasszállító változatok gyártási rátájának növelésére is hatással lehetnek.

Idén is nehézségekre számít az ellátási láncban az ATR

A turbólégcsavaros regionális típust gyártó francia-olasz vállalat 35 repülőgépet adott át és 56 példányra szerzett megrendelést 2024-ben, az új és használt piacokat is beleértve 16 ügyféllel bővült vevőköre.

A földön nem lesz hallható a Boom Supersonic hangrobbanása

Végrehajtotta második szuperszonikus sebességű tesztrepülését a Boom XB-1-es demonstrátor, a fejlesztő cég pedig bejelentette, hogy a földön nem lesz hallható a szuperszonikus utasszállítója által keltett hangrobbanás.

Elhalasztotta hidrogénmeghajtású típusa piacra lépését az Airbus

Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását, emellett törölte az ilyen rendszerek A380-ason tervezett tesztjeit is, a kapacitást az A320neo család 2035 körül érkező utódjának fejlesztésére koncentrálják.

Jóváhagyták a Spirit Aerosystems eladását a részvényesek

Nagyobb részben a Boeing, kisebb részben az Airbus vásárolja fel a repülőgépek szerkezeti elemeinek gyártásával foglalkozó, wichitai központú vállalatot.

Először repült szuperszonikus sebességgel a Boom XB-1

A Boom Supersonic kísérleti XB-1 repülőgépe először lépte át a hangsebességet.

Mélypontra került a Boeing pénzügyileg is

Az amerikai repülőgépgyártó 11,8 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi évet, de elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.

Csak jövőre indulhat az új orosz keskenytörzsű sorozatgyártása

Csak 2026-ban indulhat el a Jakovlev MSz-21 típusú új generációs keskenytörzsű típus sorozatgyártása a nyugati komponensek kiváltása és az ezzel kapcsolatos tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása miatt.

Évi ötvenre növeli a C919-es gyártási rátáját a Comac

A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép összeszerelését tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.

Öt hónapos kényszerszünet után újra repül a Boeing 777X

Miután a típus hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő szerkezeti elemen felfedezett sérülés miatt tavaly augusztusban földre parancsolták a teljes tesztflottát, most szállt fel először 777-9-es.

Az Airbus megközelítette, az Embraer elérte gépátadási célját tavaly

Megőrizte a világ legnagyobb repülőgépgyártója címet az Airbus 2024-ben, 766 példányt adott át kereskedelmi típusaiból, a Boeing még nem közölt adatot, de a gyártási problémái és a másfél hónapos sztrájk hatásai miatt ennek kevesebb felével zárta az évet, az Embraer viszont elérte a saját célszámát.

További növekedés kapujában az Aeroplex

Budapesten újabb hangár építését, Romániában, Szerbiában, valamint Németországban nemzetközi terjeszkedést és a berendezéskarbantartási üzletág jelentős bővítését tervezi az Aeroplex – mondta el Demény Árpád, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat ügyvezető igazgatója az AIRportal.hu-nak.

Továbbfejlesztett hajtóművet kap az A350-es

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a Rolls-Royce Trent XWB-84 EP (Enhanced Performance) továbbfejlesztett hajtóművet, amelyet a jövő évtől szerelnek az Airbus A350-900-asokra.

A 767-es és a 777-es gyártósorait is újraindította a Boeing

Az amerikai gyártó bejelentette, hogy a mintegy három hónapig tartó leállás után elkezdték a 767-es és 777-es repülőgépek összeszerelését a Washington állambeli Everettben működő üzemeiben.

A jövő év végén szállhat fel először a D328eco

A Deutsche Aircraft legújabb tervei szerint 2025 második negyedévében gördül ki az új generációs regionális turbólégcsavaros D328eco prototípusa a gyárból, a típus forgalomba állítása viszont 2028-ra csúszik.

Portugáliában nyit új üzemet a Lufthansa Technik

Több mint 700 új munkahelyet teremt az a hajtóműalkatrész- és berendezéskarbantartó központ Porto közelében, amelyet a Lufthansa Technik hoz létre, a cég eközben a mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja a folyamatait.

Nagyot bővít Charlestonban a Boeing

Egymilliárd dolláros befektetéssel 500 új munkahelyet hoz létre a 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében a Boeing, miközben a Seattle környéki telephelyein jelentős leépítésbe kezdett.

Bővíti bukaresti bázisát az Aeroplex

A spanyol Albastar érkezésével kettőre nő az egyidejűleg karbantartott repülőgépek száma az Aeroplex bukaresti bázisán, a tervek szerint jövő év végéig háromra bővülhet a karbantartási vonalak száma a Băneasa repülőtéren.

Újraindította a 737 MAX gyártósorait a Boeing

Több mint egy hónappal a sztrájk vége után megindult a munka a rentoni üzemben, miután novemberben történelmi mélypontra esett vissza a gépátadások száma.

Nem indultak újra a Boeing üzemei, az Airbus messze van az...

Noha a sztrájk november elején befejeződött az amerikai gyártónál, még mindig nem indult újra a termelés a rentoni és everetti üzemekben, az Airbusnak pedig nagyon bele kell húznia decemberben, hogy elérje az éves gépátadási célját.

Megnyílt az Aeroplex új Berendezéskarbantartó Központja

A közel 2 milliárd forintos beruházás eredményeként az új üzem repülőgépkerék- és fékagyjavítás, hajtóműalkatrészek karbantartása, valamint kompozit szerkezetek javítása terén biztosít világszínvonalú szolgáltatásokat.

Felhagy a rövid pályákra tervezett típusvariáns fejlesztésével az ATR

A francia-olasz regionális repülőgépgyártó nem folytatja a rövid futópályákon fel- és leszállni képes (STOL) ATR 42-600S változat fejlesztését, a célpiac csökkenése és beszállítói láncban tapasztalható gondok miatt.

Az Air Serbiával kötött együttműködéssel erősíti regionális pozícióját az Aeroplex

Az Aeroplex a következő évre karbantartási projektre szóló keretmegállapodást kötött a szerb nemzeti légitársasággal, ez újabb lépés a magyar vállalat regionális növekedésében.

Az Air China lesz az új generációs kínai szélestörzsű bevezető légitársasága

A Comac repülőgépgyártó és az Air China megállapodása szerint a kínai nemzeti légitársaság lesz a C929-es első üzemeltetője.

Szerdán újraindul a munka a Boeing üzemeiben

A sztrájkoló dolgozók elfogadták az amerikai gyártó négy évre elosztva 38 százalékos béremelést tartalmazó, megemelt ajánlatát, így véget ér a 737-es, 767-es és 777-es típusok összeszerelését megbénító, másfél hónapos munkabeszüntetés.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Lead Engineer B2

Aeroplex of Central Europe Kft.

Berendezés karbantartó

Aeroplex of Central Europe Kft.

CAMO mérnök

Aeroplex of Central Europe Kft.

Repülőtéri utassegítő

ASU AMBULANCE Kft.

B1 Repülőgép-szerelő

Aeroplex of Central Europe Kft.

CRS kiadó

Aeroplex of Central Europe Kft.

B2 repülőgép-műszerész

Aeroplex of Central Europe Kft.

Lead Engineer B1

Aeroplex of Central Europe Kft.

DevOps Engineer

HungaroControl Zrt.

Check Supervisor

Aeroplex of Central Europe Kft.
Hirdetés
Translate »