Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

31 százalékkal nőtt a Boeing nyeresége a harmadik negyedévben

Bár a negyedév során kevesebb gépet adott át a Boeing, a hadiipari megrendelések és a szolgáltatások értékesítése miatt a tavalyihoz képest 31 százalékkal nőtt a chicagói székhelyű gyártó adózott eredménye.

Ipari kémkedéssel vádolja a Bombardier a Mitsubishit

A kanadai gyártó szerint bizonyítékuk van, hogy volt vezető beosztású dolgozói érzékeny adatokat loptak, amikor a japán repülőgépgyártóhoz távoztak, ráadásul annak megbízásából tették ezt.

Jóváhagyta az Aviadvigatel PD-14 hajtóművet a Roszaviacija

Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az orosz légügyi hatóságtól, a Roszaviacijától a PD-14-es sugárhajtómű, amely az MSz-21-es szárnya alá kerül majd.

Boeing: 20 év alatt megduplázódik a cargo piac

A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a mai duplájára növekedik majd a légi áruszállítási üzletág.

Több hetes késéssel tud csak A321-est szállítani az Airbus

Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.

Kialakult a Boeing-Embraer házasság végső formája

Közzétették a tervezett vegyesvállalat létrehozásának és működésének tervét, e szerint számos garanciát beépítettek a javaslatba, a két gyártó például 10 évig nem adhatja el a részesedését harmadik félnek.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről

Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.

Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév után jelentős az amcsik...

A szeptemberrel lezárult a harmadik negyedév is, az értékesítési és átadási statisztika szerint a Boeing utcahosszal vezet mindkét szegmensben az Airbusszal szemben.

Kritikus szintre csökkent az A319neo rendelésállománya

Ismét elállt egy vevő az A319neo megvásárlásától. A neó legkisebb változatából mindössze 53 példányra maradt megrendelése az európai gyártónak, ami pont megegyezik azzal a számmal, ahány MAX 7-esre a rivális Boeingnek van megrendelése.

Kútba eshet az A380-ast megmentő Emirates-Airbus üzlet

A Bloomberg értesülései szerint veszélybe kerülhet az A380-as gyártósor életben tartásához szükséges 20+16 darabos Emirates-megrendelés, ugyanis eredménytelenül múlt el a hajtóművek kiválasztásának határideje.

Az izraeli Arkia lesz az A321LR legelső üzemeltetője

A nagy hatótávú Airbus-keskenytörzsű bevezető légitársasága az Arkia lesz a következő hetekben, mivel az eredeti indító cég, a Primera Air csődbe ment.

Visszaveszi a Superjet gyártási rátáját a Szuhoj

A már forgalomban lévő gépek alkatrész problémáinak megoldása érdekében a jövőben kevesebb Superjetet szerel össze és ad át az orosz gyártó.

Külföldi vevőknek modernizálják a Be-200 amfíbiát

A kétéltű típus új erőforrásokat kap, a modernizált típust francia együttműködéssel már a világpiacra is akarják gyártani az oroszok.

EASA és FAA engedély birtokában az Airbus A321LR

Az A321neo hosszú hatótávú változatával, a 97 tonnás maximális felszállótömegű A321LR-rel akár Budapestről is indíthatók lesznek közvetlen transzatlanti, vagy hosszú távú járatok. Ez a változat hozza majd el a várakozások szerint az igazi diszkont-forradalmat a transzatlanti útvonalakon.

Tíz éves az Airbus kínai gyáregysége Tiencsinben

A Tiencsinben működő gyáregység megnyitása óta már több mint 380 példányt adott át az A320-as család változataiból kínai, és a térségből érkező, nemzetközi megrendelőknek.

Európai csapat is részt vesz az MSz-21 tesztelésében

Az EASA megbízásából négy európai szakember kapcsolódott be az orosz MSz-21 típus tesztelésébe.

Kevesebb karbantartás kell a Bombardier CRJ-nek

Csak nyolcszáz óránként kell időszaki karbantartást végezni a kanadai CRJ regionális típuscsalád három nagyobb változatán.

Ötven éve mutatta be a Boeing a 747-es első példányát

Fél évszázaddal ezelőtt mutatkozott be a nyilvánosság előtt a Boeing legendás Jumbójának prototípusa, az Egek Királynője.

Hamarabb kell szervizelni a Boeing 787-esek Rolls-hajtóműveit

Azt hitték, hogy kibírják a Dreamlinerek Trent-hajtóművei az idő előtti korrózió miatt meghatározott karbantartási ciklust, de a hírek szerint ennél előbb szükség van alkatrészcserékre.

Guillaume Faury lehet Tom Enders utódja az Airbus élén

Guillaume Faury lehet a nevető harmadik a Tom Enders és Fabrice Brégier Airbus-vezérek közti harcban, ő lehet a repülőgépgyártó új elnök-vezérigazgatója.

Megkapta az EASA légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo

Egy évvel az első felszállást követően megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) a légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo, így minden akadály elhárult az első gép átadása elől.

3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es egyes alkatrészei

A nyomtatott alkatrészek 45 százalékkal könnyebbek, az előállításuk pedig 25 százalékkal olcsóbb, mintha hagyományos eljárással készülnének.

Először hajtott végre az Airbus ferry flightot bioüzemanyaggal az USA-ban

Végrehajtotta az Egyesült Államokban az első olyan ferry flightot az Airbus, amelyet részben bioüzemanyaggal teljesítettek, a JetBlue Airbus A321-esét repülték Mobile-ból New Yorkba.

Komolyan gondolták: polgári gépet fejlesztenek a Tu-160-as bombázóból

Elindult egy új szuperszonikus utasszállító fejlesztése a Tu-160-as alapjain a Tupoljev irodánál.
Hirdetés
Translate »