Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR
A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.            
Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről
Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.            
Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév után jelentős az amcsik...
A szeptemberrel lezárult a harmadik negyedév is, az értékesítési és átadási statisztika szerint a Boeing utcahosszal vezet mindkét szegmensben az Airbusszal szemben.            
Kritikus szintre csökkent az A319neo rendelésállománya
Ismét elállt egy vevő az A319neo megvásárlásától. A neó legkisebb változatából mindössze 53 példányra maradt megrendelése az európai gyártónak, ami pont megegyezik azzal a számmal, ahány MAX 7-esre a rivális Boeingnek van megrendelése.            
Kútba eshet az A380-ast megmentő Emirates-Airbus üzlet
A Bloomberg értesülései szerint veszélybe kerülhet az A380-as gyártósor életben tartásához szükséges 20+16 darabos Emirates-megrendelés, ugyanis eredménytelenül múlt el a hajtóművek kiválasztásának határideje.            
Az izraeli Arkia lesz az A321LR legelső üzemeltetője
A nagy hatótávú Airbus-keskenytörzsű bevezető légitársasága az Arkia lesz a következő hetekben, mivel az eredeti indító cég, a Primera Air csődbe ment.            
Visszaveszi a Superjet gyártási rátáját a Szuhoj
A már forgalomban lévő gépek alkatrész problémáinak megoldása érdekében a jövőben kevesebb Superjetet szerel össze és ad át az orosz gyártó.            
Külföldi vevőknek modernizálják a Be-200 amfíbiát
A kétéltű típus új erőforrásokat kap, a modernizált típust francia együttműködéssel már a világpiacra is akarják gyártani az oroszok.             
EASA és FAA engedély birtokában az Airbus A321LR
Az A321neo hosszú hatótávú változatával, a 97 tonnás maximális felszállótömegű A321LR-rel akár Budapestről is indíthatók lesznek közvetlen transzatlanti, vagy hosszú távú járatok. Ez a változat hozza majd el a várakozások szerint az igazi diszkont-forradalmat a transzatlanti útvonalakon.            
Tíz éves az Airbus kínai gyáregysége Tiencsinben
A Tiencsinben működő gyáregység megnyitása óta már több mint 380 példányt adott át az A320-as család változataiból kínai, és a térségből érkező, nemzetközi megrendelőknek.            
Európai csapat is részt vesz az MSz-21 tesztelésében
Az EASA megbízásából négy európai szakember kapcsolódott be az orosz MSz-21 típus tesztelésébe.            
Kevesebb karbantartás kell a Bombardier CRJ-nek
Csak nyolcszáz óránként kell időszaki karbantartást végezni a kanadai CRJ regionális típuscsalád három nagyobb változatán.            
Ötven éve mutatta be a Boeing a 747-es első példányát
Fél évszázaddal ezelőtt mutatkozott be a nyilvánosság előtt a Boeing legendás Jumbójának prototípusa, az Egek Királynője.            
Hamarabb kell szervizelni a Boeing 787-esek Rolls-hajtóműveit
Azt hitték, hogy kibírják a Dreamlinerek Trent-hajtóművei az idő előtti korrózió miatt meghatározott karbantartási ciklust, de a hírek szerint ennél előbb szükség van alkatrészcserékre.            
Guillaume Faury lehet Tom Enders utódja az Airbus élén
Guillaume Faury lehet a nevető harmadik a Tom Enders és Fabrice Brégier Airbus-vezérek közti harcban, ő lehet a repülőgépgyártó új elnök-vezérigazgatója.            
Megkapta az EASA légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo
Egy évvel az első felszállást követően megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) a légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo, így minden akadály elhárult az első gép átadása elől.            
3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es egyes alkatrészei
A nyomtatott alkatrészek 45 százalékkal könnyebbek, az előállításuk pedig 25 százalékkal olcsóbb, mintha hagyományos eljárással készülnének.            
Először hajtott végre az Airbus ferry flightot bioüzemanyaggal az USA-ban
Végrehajtotta az Egyesült Államokban az első olyan ferry flightot az Airbus, amelyet részben bioüzemanyaggal teljesítettek, a JetBlue Airbus A321-esét repülték Mobile-ból New Yorkba.            
Komolyan gondolták: polgári gépet fejlesztenek a Tu-160-as bombázóból
Elindult egy új szuperszonikus utasszállító fejlesztése a Tu-160-as alapjain a Tupoljev irodánál.            
Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar
A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.            
Rolls-Royce: a légszennyezés is tehet a Trent hajtóművek hibáiról
A Rolls-Royce megtalálta a Trent hajtóművekben jelentkező hibajelenségek okát, állításuk szerint a légszennyezés is közre játszott a helyzet kialakulásában.            
Továbbra is csak Oroszországban piacképes a Superjet, vagy még ott sem
Az orosz légitársaságok közül sem mindenki elégedett a Superjettel, a mexikói InterJet közel járt ahhoz, hogy megváljon a típustól, az ír CityJetnek is számos problémája akadt gépeivel, de Afrikában kormánygépként elkelt egy példány. Az Aeroflot viszont egy 100 darabos megrendeléssel életben tartja a típust.             
Nyugdíjasokkal erősíti a 737-es gyártósort a Boeing
Egykori dolgozói visszahívásával és máshonnan odahelyezettekkel igyekeznek segíteni a legsikeresebb Boeing-típus akadozó gyártásán, a vezetőség eközben tovább növelné a havonta összeszerelt példányok számát.            
Teljesítette szűzrepülését az ANA első A380-asa
Újabb mérföldkőhöz érkezett az All Nippon Airways Airbus A380-asainak gyártása, a hét elején teljesítette szűzrepülését az első példány.            
Múzeumba kerül a legelső Boeing 777-es
Az arizonai Pima Air & Space Múzeumba kerül a legelső Boeing 777-es, azt a repülőgép jelenlegi üzemeltetője, a Cathay Pacific jelentette be.            
 
 





































