Újabb Embraereket rendelt az American Airlines
Újabb üzletet kötött az American Airlines és a brazil Embraer, ezúttal 15 darab E-175-ös vételéről állapodtak meg, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 705 millió dollár.
Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce
A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.
Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma
Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.
Jól alakultak az Airbus pénzügyei az év harmadik negyedévében
Jól alakultak az Airbus pénzügyi adatai a harmadik negyedévben az előző évihez képest, a gyártási problémák ellenére az év egészében is jobban állnak, mint tavaly.
Aerion: elindult a részletes tervezés, első felszállás 2023-ban
Hajtómű elméletileg már van, a részletes tervezés és repülési engedélyeztetési program után 2025-ben kaphatják meg a vevők az első szuperszonikus üzleti repülőgépeket.
Egyre közelebb a szűzrepüléshez az A330-800neo
Felszerelték a hatóműveket a kisebbik A330neo első példányára, amit az Airbus mihamarabb a levegőbe szeretné emelni, de egyelőre - feltehetően az FAA jóváhagyásának hiányában - a nagyobb A330-900neo változat forgalomba állításának dátuma sincs kijelölve.
31 százalékkal nőtt a Boeing nyeresége a harmadik negyedévben
Bár a negyedév során kevesebb gépet adott át a Boeing, a hadiipari megrendelések és a szolgáltatások értékesítése miatt a tavalyihoz képest 31 százalékkal nőtt a chicagói székhelyű gyártó adózott eredménye.
Ipari kémkedéssel vádolja a Bombardier a Mitsubishit
A kanadai gyártó szerint bizonyítékuk van, hogy volt vezető beosztású dolgozói érzékeny adatokat loptak, amikor a japán repülőgépgyártóhoz távoztak, ráadásul annak megbízásából tették ezt.
Jóváhagyta az Aviadvigatel PD-14 hajtóművet a Roszaviacija
Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az orosz légügyi hatóságtól, a Roszaviacijától a PD-14-es sugárhajtómű, amely az MSz-21-es szárnya alá kerül majd.
Boeing: 20 év alatt megduplázódik a cargo piac
A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a mai duplájára növekedik majd a légi áruszállítási üzletág.
Több hetes késéssel tud csak A321-est szállítani az Airbus
Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.
Kialakult a Boeing-Embraer házasság végső formája
Közzétették a tervezett vegyesvállalat létrehozásának és működésének tervét, e szerint számos garanciát beépítettek a javaslatba, a két gyártó például 10 évig nem adhatja el a részesedését harmadik félnek.
Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR
A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.
Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről
Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.
Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév után jelentős az amcsik...
A szeptemberrel lezárult a harmadik negyedév is, az értékesítési és átadási statisztika szerint a Boeing utcahosszal vezet mindkét szegmensben az Airbusszal szemben.
Kritikus szintre csökkent az A319neo rendelésállománya
Ismét elállt egy vevő az A319neo megvásárlásától. A neó legkisebb változatából mindössze 53 példányra maradt megrendelése az európai gyártónak, ami pont megegyezik azzal a számmal, ahány MAX 7-esre a rivális Boeingnek van megrendelése.
Kútba eshet az A380-ast megmentő Emirates-Airbus üzlet
A Bloomberg értesülései szerint veszélybe kerülhet az A380-as gyártósor életben tartásához szükséges 20+16 darabos Emirates-megrendelés, ugyanis eredménytelenül múlt el a hajtóművek kiválasztásának határideje.
Az izraeli Arkia lesz az A321LR legelső üzemeltetője
A nagy hatótávú Airbus-keskenytörzsű bevezető légitársasága az Arkia lesz a következő hetekben, mivel az eredeti indító cég, a Primera Air csődbe ment.
Visszaveszi a Superjet gyártási rátáját a Szuhoj
A már forgalomban lévő gépek alkatrész problémáinak megoldása érdekében a jövőben kevesebb Superjetet szerel össze és ad át az orosz gyártó.
Külföldi vevőknek modernizálják a Be-200 amfíbiát
A kétéltű típus új erőforrásokat kap, a modernizált típust francia együttműködéssel már a világpiacra is akarják gyártani az oroszok.
EASA és FAA engedély birtokában az Airbus A321LR
Az A321neo hosszú hatótávú változatával, a 97 tonnás maximális felszállótömegű A321LR-rel akár Budapestről is indíthatók lesznek közvetlen transzatlanti, vagy hosszú távú járatok. Ez a változat hozza majd el a várakozások szerint az igazi diszkont-forradalmat a transzatlanti útvonalakon.
Tíz éves az Airbus kínai gyáregysége Tiencsinben
A Tiencsinben működő gyáregység megnyitása óta már több mint 380 példányt adott át az A320-as család változataiból kínai, és a térségből érkező, nemzetközi megrendelőknek.
Európai csapat is részt vesz az MSz-21 tesztelésében
Az EASA megbízásából négy európai szakember kapcsolódott be az orosz MSz-21 típus tesztelésébe.
Kevesebb karbantartás kell a Bombardier CRJ-nek
Csak nyolcszáz óránként kell időszaki karbantartást végezni a kanadai CRJ regionális típuscsalád három nagyobb változatán.
Ötven éve mutatta be a Boeing a 747-es első példányát
Fél évszázaddal ezelőtt mutatkozott be a nyilvánosság előtt a Boeing legendás Jumbójának prototípusa, az Egek Királynője.







































