Az Airbus egyik régiós vezetője közölte, hogy még legalább egy év, mire az A320neo új generációs hajtóművek miatti gyártási zavarai megoldódnak. Azért, hogy tartsák az idei évre kitűzött átadási darabszámot, a tervezettnél több régi típusú A320ceót szerelnek össze.
Chris Buckley, az Európáért, Afrikáért és az ázsiai, csendes-óceáni térségért felelős Airbus-alelnök az aero.de szerint a napokban azt mondta: nagyjából tizenkét hónap kell még az A320neo körüli zavar megszűnéséhez.
Mint ismert, az új generációs hajtóművek sorozatos hibái, legnagyobb részt a Pratt&Whitney gyártmánya miatt tucatjával állnak az Airbus üzemeiben az elkészült, hajtóműre váró A320neók.
A Pratt igyekszik úrrá lenni a problémákon, de kapacitáshiánnyal küzd, egyszerre kell javított alkatrészeket, póthajtóműveket és a menetrendnek megfelelően további új hajtóműveket előállítania és kiszállítania.
A Lufthansánál például kapacitásgondokat is okoz, hogy a tervezettnél kevesebb A320neót kaptak, és azok is problémásak, nem mellesleg ezért rendelt az idén több példányt a régebbi hajtóműves A320ceóból.
Az Airbus-alelnök közölte, hogy stabilizálniuk kell az átadásokat, de az összesen mintegy 800 darabos idei célt nem adják fel.
Az átadások számának elérésére a régebbi típusú A320ceókból szerelnek össze többet.
Az idén mintegy 210 Pratt&Whitney-hajtóműves A320neót akart átadni az üzemeltetőknek a vállalat, de év végéig ez várhatóan 170-180 körül alakul a hírek szerint, amit az Airbus nem kívánt kommentálni.