Hírek szerint további Airbus A350-eseket és Boeing 787-eseket szerezne rövid időn belül a légitársaság, emellett müncheni bázisán 2022 nyarára ismét szolgálatba állítaná öt A380-as gépét.
Az Aero.de friss belsős információi szerint először két Airbus A350-900-as lízingeléséről volt szó, most úgy tudni, négy gépet szerezne be a Lufthansa. A kiszemelt példányokat átszervezés miatt a Philippine Airlines adta vissza a lízingcégnek.
A hírek alapján továbbra is maradnának A350-esek a frankfurti legfőbb bázison, a müncheni mellett.
A járvány miatti átszervezés során nyolc került Frankfurtba, kilenc pedig a bajor fővárosban maradt, és bár a korábbi elképzelés az volt, hogy visszakerülnek, az új információk szerint maradna a megosztott elhelyezésük. Mint megírtuk, a Lufthansa saját megrendeléséből legközelebb 2023-ban kap A350-eseket.
Ugyancsak a német portál értesülése alapján emellett plusz öt Boeing 787-9-est is átvehet a cég a vevő nélkül maradt gépek közül, miután ugyanennyit már megszerzett a közelmúltban, szintén az „elárvultak” közül.
A lap információi szerint a szélestörzsű flotta átalakításának lehet még egy érdekes fejleménye: Münchenben öt A380-asát ismét forgalomba állítaná a Lufthansa. Jelenleg mind a tizennégy letárolva parkol, ebből hatot már eladott az Airbusnak.
A légitársaság nemrég jelentette be, hogy müncheni bázisára jövő nyáron visszatér öt A340-600-as, a belsős forrás szerint ezek helyett állna ismét szolgálatba ugyanennyi kétszintes óriásgép.
A leghosszabb törzsű A340-est az első osztályú kabinrész miatt akarja újra üzemeltetni a Lufthansa, mert Münchenben jelenleg nincs olyan típusa, amelyen ez a szolgáltatás elérhető lenne, a gépek a bajor fővárosból Észak-Amerika és Ázsia felé közlekednének. Az informátor azonban úgy tudja, azért hajlik a vezetőség ehelyett inkább az A380-asok felé, mert azokon emellett több üzleti és prémium turista osztályú helyet tudna kínálni.
Mindeközben az Aero.de arról is értesült, hogy a bizonyos életévet elérő pilótáinak felajánlott program részeként többek közt A380-ason dolgozó személyzetének is felajánlotta a légitársaság, hogy jelentős (több tízezer, de akár több százezer eurós) egyszeri prémiumért cserébe korai nyugdíjba vonuljanak. A cég 135-400 pilótát szeretne így elküldeni, a költségcsökkentés jegyében.