Mindkét nagy repülőgépgyártó jelentős létszámbővítést tervez 2023-ban, az új példányok iránt növekvő kereslet miatt a gyártási területekre keresik a legtöbb munkavállalót, de a mérnöki és az új technológiák fejlesztésével foglalkozó pozíciókra is folyik a toborzás.
A Boeing létszáma már tavaly is jelentősen, 14 000 munkavállalóval bővült a járvány miatti nagy leépítések után, ugyanis 2019 végén még 161 ezer fő dolgozott a vállalatnál. Tavaly decemberre így 156 ezerre emelkedett számuk, ebből 136 ezren az Egyesült Államokban álltak alkalmazásban.
Az amerikai repülőgépgyártó 2023-ban 10 000 dolgozó felvételét tervezi, ugyanakkor néhány támogató területen csökkenti a létszámot, az erőforrások hatékonyabb összehangolásával, azaz nem tudni, hogy nettóban nézve mennyivel bővülhet a létszám.
Az új dolgozókat főként a mérnöki és gyártási pozíciók várják a légitársaságok növekvő igényének kielégítése érdekében, ugyanis a 737 MAX átadásait a 2022-es 374 példányról az idén akár 450-re növelné a cég, illetve a Dreamlinerekből is 70-80-adna át az év során.
Ehhez kapcsolódó hír, hogy a Boeing vezérigazgatója a Reuters által megszerzett, dolgozóknak írt levelében arról tájékoztatott, hogy
Rentonban újraindítják a harmadik 737 MAX végszerelő részleget, valamint 2024 közepére Everettben egy negyediket is üzembe állítanának a leállított 747-es és az áthelyezett 787-es gyártósorok megüresedett csarnokaiban.
Hasonlóképpen az Airbus is az A380-as egykori toulouse-i óriás csarnokában tervezi a legújabb A321-gyártósor elhelyezését.
A rivális európai gyártó is a napokban tette közzé idei toborzási terveit, a világszerte 130 ezer embert foglalkoztató cég 13 ezer új dolgozót venne fel idén.
Ebből 9000-et az európai üzemekben alkalmaznának, a többit az amerikai és kínai, illetve egyéb országokban lévő egységeknél, de a toborzási kampány világszerte zajlik majd.
Az Airbusnál a 13 ezerből 7000 az új pozíció, az összes felvétel egyharmadát friss diplomásoknak szánják.
Az európai gyártó szintén a műszaki és gyártási pozíciókra helyezi a hangsúlyt, emellett a vállalat hosszú távú elképzeléseit támogató új készségek megszerzésére is koncentrálnak, olyan területeken, mint az új energiaforrások, a kibernetika és a digitális technológiák fejlesztése. A cég tavaly is 13 ezer új dolgozót vett fel.
Az Airbus február 16-án hozza majd nyilvánosságra a tavalyi év pénzügyi eredményeit, vélhetően ekkor ismerteti az idei évre tervezett gyártási és átadási célszámait is.