A Boeing 787-es leghosszabb törzsű változatával szemben az Airbus A350-1000-est választja hamarosan az Oman Air az ügyre rálátó források szerint. A Dreamliner kisebb változatait üzemeltető légitársaságnak ugyanis egyre nagyobb gépekre van szüksége, az A350-est pedig a pilóták a szintén meglévő A330-asaival közös típusjogosítással repülhetik.

Befutó helyen a leghosszabb A350-es (Fotó: Airbus)

Hamarosan döntést hoz az Arab (Perzsa)-öböl környékének legkisebb légitársasága, az ománi állami cég, hogy milyen szélestörzsűekkel bővítse flottáját.

A prémium szegmenst egyre inkább megcélzó és az országba irányuló turizmust fellendíteni szándékozó Oman Air – a már jelenleg is üzemeltetett Boeing 787-8 és -9 után – a leghosszabb, -10-es változatot, illetve az Airbus A350-900-as és -1000-es típusvariánst vizsgálja e célra.

Az ügyre rálátó, névtelenséget kérő személy azonban az aero.de portálnak elárulta, hogy meglepetésre nem a Boeing kaphatja az üzletet.

Az informátor szerint az Airbus lesz a befutó a Boeing-gép helyett, a döntésben fontos szerepet játszott az A350-es és a szintén a flottában közlekedő A330-asok közös típusjogosítása.

Hirdetés

Ugyanis jelenleg az Oman Air szélestörzsű flottájában mind a Boeing 787-esek, mint az A330-asok megtalálhatók, tehát mindkét típus mellett szólnak érvek.

Lehet, hogy nem lesz háromtagú a 787-es család az ománi légitársaságnál (Fotó: Boeing)

A Dreamlinerek folyamatos érkezésével egyébként az A330-asokat sűrűbb székezésűre rendezik át, a -300-as változatokat például 230 ülőhelyesről 312 ülésesre. A 787-esekre még 2011-ben adott le először rendelést a légitársaság.

A nyáron a cég vezetője a Forbes-nak elmondta, hogy egyre érettebb az Oman Air üzemelése, egyre nagyobb kapacitású repülőgépekre van szükségük. Míg néhány éve a 220-230 ülőhelyes szélestörzsűekre volt igényük, most már 300 utasnál többet befogadó típusokra.

Hamarosan 380-390 üléses típusnak is lehet létjogosultsága a légitársaságnál az ügyvezető igazgató közlése szerint.

Ez alapján nem elképzelhetetlen, hogy valóban az A350-1000-es mellett döntenek, amely lényegesen több utast képes a standard három osztályos elrendezésben szállítani, mint a 787-10-es, mintegy 366-369 üléssel szerelhető fel.

A veszteségesen működő Oman Air a nyereségesség elérését 2024-re teszi, addig mérsékelt, de ütemes bővülést szeretne folytatni a cég. A közeljövőben Kelet-Ázsiában – például Kínában -, de Európa és Afrika felé is szeretnének újabb és újabb járatokat indítani.

A légitársaság fejlesztése mintegy tíz éve kezdődött, addig elhanyagolható volt a gyökereit a hetvenes évekig visszavezető cég szerepe a térségben. Az ománi állam ugyanis 2007-ben megszüntette tulajdonrészét a közös, Gulf Air nevű, nagy hagyományú régiós légitársaságban, és követve a térség más országainak lépéseit inkább saját cég építésére koncentrált.

Hirdetés