A Wizz Air három Boeing 737-est bérel személyzettel együtt jövő év március végéig a Sky Up Airlines-tól.

Az ukrán, de a háború kezdete óta máltai engedélyekkel üzemelő légitársaság három repülőgépe személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt, úgynevezett ACMI-konstrukcióban történő bérbe adásáról állapodott meg a Wizz Airrel.

A 2024. április 1-től 2025. március 31-ig szóló megállapodás szerint két Boeing 737-es a Wizz Air Bukarest-Otopeni, egy pedig a Varsó-Chopin repülőtéren működő Wizz Air bázison szolgál majd.

Mint ismert, a Wizz Air 206 gépes flottájának mintegy ötödét kénytelen parkoltatni a Pratt & Whitney-hajtóművek gondjai miatt, leállított gépek átlagos javítási ideje 300 naptári nap. A légitársaság – korábbi közlése szerint – a 2025. március 31-ig tartó üzleti évben 30 új A321neo átvételére számít, emellett 13 meglévő gép lízingjét meghosszabbította, növeli az üzemképes flotta kihasználtságát, három gépet bérel (dry-lease – személyzet nélkül), ugyanakkor több romániai útvonalát is kénytelen volt felfüggeszteni a kapacitáshiányra hivatkozva.

Fotó: AIRportal.hu

Ezeket az intézkedéseket egészíti ki az általánosságban a legdrágábbnak számító wet-lease/ACMI konstrukcióban, azaz személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt történő gépbérlés, de a Wizz Air korábban hangsúlyozta, hogy a gépei leállítása után kártérítést kap a hajtóműgyártó cégtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ukrán Sky Up diszkont légitársaság a háború miatt 2022-ben volt kénytelen átállni a saját útvonalhálózat üzemeltetéséről a charterekre és gépei ACMI-konstrukcióban történő bérbeadására, később máltai üzemelési engedélyeket szereztek, ahova flottájuk egy részét áthelyezték.

A cég közlése szerint a Tunisair, FlyOne, HiSky SRL, HiSky Europe SRL, Wizz Air Malta, Wizz Air Abu Dhabi, Corendon Dutch, Tailwind Airlines és a FlyEgypt légitársaságokkal állt vagy áll jelenleg is szerződésben. Korábban szolgáltak gépeik Szudánban is, a kartúmi nemzetközi légikikötőt ért, tavaly áprilisi támadások során két Boeing 737-800-asuk is súlyos károkat szenvedett.

A légitársaság flottájában 8 Boeing 737-800 és 2 Boeing 737-700 repülőgép teljesít szolgálatot, amelyek átlagéletkora 14 év, de mint megírtuk, még 2018-ban két MAX 8 és három MAX 10 változat megrendeléséről állapodtak meg az amerikai gyártóval.

Korábban megírtuk, hogy a Wizz Air négy Airbus A320-200-asa rekedt ukrán reptereken az orosz offenzíva február 24-i elindulásakor kihirdetett légtérzár elrendelése miatt, egy (a HA-LWS lajstromjelű) Lvivben, három pedig a kijevi Zsuljani (IEV) repülőtéren (HA-LPJ, HA-LPM és HA-LWY). Ebből egyelőre csak egyet sikerült kihozni az országból, a HA-LWS lajstromjelű, a lengyel határtól mindössze 60 kilométerre fekvő, nyugat ukrajnai Lvivben veszteglő példány 2022 szeptemberében repült át alacsony magasságon a lengyelországi Katowicébe.