Miközben a Boeing a problémái miatt eleve visszafogottabb megjelenéssel készült az 55. Paris Air Show idejére, és az Air India 787-esének katasztrófája miatt Kelly Ortberg vezérigazgató is lemondta jelenlétét, az európai gyártó fontos ügyfeleket szerzett, többek közt a lengyel légitársaságot.

A LOT Polish Airlines 20 A220-100-as és 20 A220-300-as repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval, ez a közlés szerint a jövőben akár 84 példányra bővülhet.

Forrás: Airbus

A lengyel légitársaság a kanadai fejlesztésű, székezéstől függően 100-135 és 120-149 utas szállítására képes repülőgépekkel fokozatosan váltja le az eddig Embraer (E1) változatokra épülő regionális flottáját.

A repülőgépek a tervek szerint 2027-től érkeznek a regionális és keskenytörzsű flotta tekintetében eddig elkötelezett Embraer és Boeing üzemeltető flottájába. A LOT hosszú ideje lebegtette a regionális flottája megújításáról szóló döntést, amelyben a brazil gyártó kommentárja szerint politikai szempontok kerekedtek felül.

Kapcsolódó hír, hogy az Airbus a legfeljebb 149 ülésre tanúsított A220-300-as maximális befogadóképességét 160-ra bővíti, amelyhez a szárnyak felett oldalanként plusz 1-1 vészkijárat kialakítása szükséges.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A már az eredeti fejlesztő, a Bombardier által is tervezett továbbfejlesztés tanúsítása körülbelül egy évet vesz igénybe.

A Riyadh Air 25 darab Airbus A350-1000-es kötelező érvényű megrendelését jelentette be, amely az opciók lehívása esetén 50 példányra bővülhet. A szaúdi startup korábban a jelentős csúszásban lévő, rivális Boeing 777X típusának potenciális megrendelői között szerepelt.

Forrás: Airbus

 

Az AviLease szaúdi székhelyű globális lízingcég tíz A350F áruszállító és 30 A320neo családba tartozó repülőgép megrendelését jelentette be. Az opciók lehívásával a rendelés 22 példányra bővíthető az A350F típusból, az A320neo családból pedig akár 55-re.

A japán ANA Holdings véglegesítette megrendelését 24 A321neo és 3 extra nagy hatótávolságú A321XLR repülőgépre. A megrendelésből 14 A321neo az All Nippon Airways (ANA) légitársasághoz kerül, a további tíz neó és a három XLR pedig a csoporthoz tartozó Peach Aviation fapados légitársaság flottáját bővíti és modernizálja majd.

Az európai gyártó üzletei mellett az RTX-hez tartozó Pratt & Whitney bejelentette, hogy az amerikai fapados Frontier Airlines következő 91 A321neo repülőgépéhez GTF hajtóműveket rendelt. Kapcsolódó hír, hogy a gyártó a GTF-hajtóművek tartósságát növelő fejlesztést jelentett be a show első napján.

A hajtóműgyártó kanadai részlege az ATR-rel jelentett be együttműködést, amelynek célja az alacsony károsanyag-kibocsátású hajtómű fejlesztése a regionális repülőgépek következő generációjához. A partnerek az ATR EVO koncepcióhoz a PW127XT erőforrás alapjaira épülő, nagyobb hatékonyságú és teljesítményű, valamint olcsóbban üzemeltethető hajtóművet fejlesztenek, amelyhez akár hibrid-elektromos technológiát is használhatnak.

A Boeing és az Embraer a párizsi légi szalon első napján nem jelentett be polgári típusokra szóló megrendeléseket.

Forrás: ATR