A Boeing nem tudta tartani a hajtóművek jégtelenítő rendszerének áttervezésével kapcsolatos határidőt, ezért az idénre kitűzött tanúsítási céldátum helyett csak jövőre állhat forgalomba az új generációs 737-es legkisebb és legnagyobb változata.
Az amerikai gyártó a negyedéves pénzügyi eredményeinek közzétételekor hozta nyilvánosságra, hogy 2026-ra csúszik a 737-7 és -10 (MAX) változatok korábban még az idei évre várt hatósági tanúsítása.
A csúszás oka, hogy a hajtóművek jégtelenítő rendszerének túlmelegedése ellen kidolgozott megoldás nem bizonyult megfelelőnek, így nem sikerült tartani az áttervezésre kitűzött határidőt.
A probléma a már forgalomban lévő MAX 8 és 9-es változatokat is érinti, de ezeknél a Boeing és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) ezt egy légialkalmassági direktívával kezelte. Eszerint a rendszert csak meghatározott körülmények között lehet használni, illetve túlmelegedés esetén a pilótáknak manuálisan ki kell kapcsolniuk.

A probléma végleges kezeléséhez a rendszer komplex áttervezése szükséges, a hatóság pedig nem adott felmentést a gyártónak, hogy a hiba elhárítása előtt tanúsítsa a 737-7 és -10 (MAX) változatokat.
A Boeing második negyedéves nettó vesztesége 612 millió dollárra csökkent az egy évvel korábbi 1,4 milliárdról, miközben a bevétel 35 százalékkal 22,8 milliárdra nőtt. A javulás főként a kereskedelmi repülőgépek növekvő átadási számainak köszönhető.
A kereskedelmi repülőgépek üzletága 557 millió dolláros működési veszteséget könyvelt el, szemben az előző évi 715 millióval, míg árbevétele 81 százalékkal 10,9 milliárd dollárra ugrott.