A következő három évben Kína két jelentős légitársasági holdingja, a China Southern és az Air China összesen csaknem négyszáznyolcvan repülőgépet vesz át. Az érkező keskeny- és szélestörzsű típusok között lesznek korábbi és legújabb generációs Airbusok és Boeingek egyaránt. Ezzel párhuzamosan pedig több mint százharmincöt régi példányt vonnak ki.
Nagyarányú flottabővülést és -megújítást hajt végre 2020-ig a legjelentősebb kínai fuvarozók közül kettő is. A flightglobal.com cikke szerint az ország legnagyobb légitársasági holdingja, a China Southern háromszázkilenc, a másik írásuk alapján pedig a szintén jelentős Air China százhetven repülőgépet vár az Airbustól és a Boeingtől.
Csak az idén a China Southern csoport 115 új repülőgépet vesz át: 61 Boeing 737-800-ast, 39 különböző Airbus A320-variánst, tíz 787-9-est és öt A330-300-ast.
Ebben az évben 29 régi repülőgéptől búcsúzik a cégcsoport, így a flotta mérete a tavalyi 754-ről 840-re emelkedik. A Boeing 787-9-esekre 2016 őszén adott le tizenkét darabos megrendelést a holding, tavaly pedig az ALC lízingcéggel állapodott meg, hogy annak szerződéses állományából tíz további 787-9-est bérel majd a következő években.
Jövőre 105 új példányt vesz át a cég a tervek szerint: 45 Boeing 737-800-as, 42 A320-családba tartozó gép, hét 787-9-es és öt 777-300ER.
Szintén 2019-ben érkezik hat A350-900-as is, a csaknem egy éve aláírt megrendelés alapján. Ezzel párhuzamosan 29 régi gépet vonnak ki 2019-ben, így az év végére 916-re emelkedik a flotta mérete.
A harmadik hullámban, 2020-ban 89 új repülőgép érkezik majd, 51 darab 737-800-as, 24 A320-variáns, hat A350-900-as, öt 787-9-es és három 777-300ER. Abban az esztendőben 26 gépet küldenek nyugdíjba, ezzel a flotta 979 repülőt számlál majd.
A holdinghoz tartozik a névadó – önmagában is a legnagyobb – légitársaságon kívül például a Xiamen Airlines, a Shantou Airlines és a Hebei Airlines is. A Xiamen Airlines részére a holding harminc Boeing 737 MAX 8 és MAX 10 vételéről írt alá szerződést nemrég, ezek egy része 2019-2020-ban érkezik a megállapodás alapján, így ezek is vélhetően szerepelnek a fentebbi összeállításban.
Ami az Air China holdingot illeti, az idén 54 repülőgépet vesznek át: 25 Boeing 737-est, 15 A320-családba tartozó gépet, hat A350-est, négy A330-ast, valamint két-két 777-est és 787-est.
Bár a hír nem részletezi, a 737-esek között vélhetően régebbi generációs -800-asok és modernizált MAX 8-asok is lehetnek, mivel előbbiekből is több tucatnyit vár még a légitársaság. Ezzel együtt összesen 22 régi repülőgépet von ki a flottából az Air China az idén.
A megrendelt MAX-ok első példányát, mint arról beszámoltunk, tavaly ősszel vette át a zászlóvivő légitársaság.
Jövőre 63 új példány érkezik majd, ebből 31 darab 737-es, 28 A320-variáns és négy A350-es, amelyekkel a tíz darabos megrendelés teljesül is. Ebben az évben 17 gépet von ki a flottából a légitársaság.
Végül 2020-ban 53 gép érkezik, ismét 31 darab 737-essel az élen, amelyhez 22 A320-variáns csatlakozik, illetve 12 régi repülőt kivonnak. A csoport – amelyhez többek közt a Shenzen Airlines és az Air Macau is tartozik – tavaly 655 repülőgépet üzemeltetett, ebből a zászlóvivő Air China 396 példánnyal képviseltette magát.