Címlap Címkék Boeing 737 MAX

Címke: Boeing 737 MAX

Mégsem tilja be teljesen a nyugati repülőgép-beszerzéseket az orosz kormány

Csaknem száz nyugati gyártású repülőgép vásárlására kapott engedélyt az Aeroflot, köztük 737 MAX-okra és A320neókra, de akár további A350-esekre is.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Vizsgálja a CFM a LEAP hajtóművek kopását

Vizsgálja a CFM International a Boeing 737 MAX-okhoz gyártott új generációs LEAP hajtóműveket, hogy kiderüljön, a Southwest Airlines gépénél jelentkező korai kopás egyedi, vagy általános jelenség lehet-e.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok

Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.

Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing

Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Legalább fél évet csúszik a 737 MAX 200-asok bevezetése a Ryanairnél

Legalább fél évet csúszik a Boeing 737 MAX 200-asok bevezetése a Ryanairnél, de Michael O'Leary kitart régi partnere mellett, és nem mondja le a rendeléseket.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

Keresztbe tesz az orosz állam több nyugati repülőgép-megrendelésnek

Az A220 egyelőre nem kapja meg a Roszaviacijától a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket, a Pobeda pedig második 737 MAX rendelését mondhatja le hamarosan.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Egyre nagyobb gondot okoz a Norwegiannek a 737 MAX-ek hiánya

Járatokat kénytelen törölni vagy összevonni, és gépbérlésre kényszerül a norvég diszkont, ezért kártérítési igényt nyújt be a Boeinghoz.

Bár százmilliós veszteséget okozott, de kitart a TUI a Boeing mellett

Bár a 737 MAX-ok földre parancsolása 200 millió eurós kárt okozott eddig a TUI-nak, a cég továbbra is megbízik az amerikai gyártóban, de a nem várt plusz kiadás miatt a turisztikai holding profitfigyelmeztetést adott ki.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Hat újabb járatot indít Budapestről a Ryanair a téli menetrendben

Az eddig bejelentetteken túl Tel Avivba, Luxembourgba, Cataniába, Göteborgba, Lappeenratába és Poznanba is közlekedik majd az ír diszkont légitársaság.

Nagybevásárlásra készül a Lufthansa: A320neo vagy 737 MAX is lehet

Százas nagyságrendben szeretne Airbus A320neót vagy Boeing 737 MAX-ot vásárolni a Lufthansa-csoport, döntés 2020-ban várható.

Rentonba hívta a Boeing a 737 MAX üzemeltetőket

Rentonba, a Boeing 737 MAX-ok gyárába hívta a Boeing az összes eddigi, és jövőbeni új generációs 737-est üzemeltető légitársaság pilótáit, műszaki szakembereit a gép tervezett frissítésével kapcsolatban.

Le akarja mondani 737 MAX-rendelését a Garuda

Az indonéz állami légitársaság közölte, hogy egyeztetést kezdeményeztek a Boeing-gyárral arról, hogy 49 gép helyett a hírek szerint más típusra váltanának, és a már átvett egy példánytól is megszabadulnának.

Már az FBI is vizsgálódik a 737 MAX körül

A Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is bekapcsolódott abba a munkába, amelyben azt vizsgálják, hogy a Szövetségi Légügyi hatóság (FAA) milyen körülmények között döntött a két balesetben érintett Boeing-gép légialkalmasságáról.

Ethiopian: megkapták a megfelelő képzést a pilóták

Az Ethiopian Airlines szerint pilótáik megkapták a Boeing 737 MAX-hoz szükséges képzéseket, a típusváltozat szimulátora viszont nem tartalmazza az MCAS rendszer hibáját kezelő eljárásokat, képzéseket.

Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing

Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.

Lion Air: nem is sejtették a pilóták, miért süllyed a gép

A Lion Air pilótái nem is sejtették, hogy a Boeing 737 MAX orrát miért nyomja le folyamatosan a repülésirányító rendszer, a trimre nem is gyanakodtak, csak a sebességgel és a magassággal voltak elfoglalva.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

CAMO mérnök

Aeroplex of Central Europe Kft.

DevOps Engineer

HungaroControl Zrt.

Contact Centre Agent

Emirates Magyarország
Hirdetés
Translate »