Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
Fokozatosan térhet vissza a forgalomba a 737 MAX
A Boeing-vezér legfrissebb nyilatkozata szerint benne van a pakliban, hogy csak az USA-ban térhet vissza a forgalomba idén a 737 MAX, a világ egyéb országaiban, vagy régióiban elhúzódhat a folyamat.
Súlyponti problémák miatt nem ültet senkit A320neói hátsó sorába a Lufthansa
Az A320neók korábban azonosított repülésirányítási problémái miatt a Lufthansa nem értékesíti az ezekkel a típusokkal teljesített járatokon a hat leghátsó ülést.
Az EASA ragaszkodik saját tesztjeihez a 737 MAX engedélyezési folyamatában
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a 737 MAX-okat saját maga is tesztelje, mielőtt újból kiadná a légialkalmassági engedélyt.
Súlyos probléma a Pilatus PC-24-es üzleti jetek üzemanyag-rendszerével
Az európai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Pilatus legújabb üzleti repülőgépe, a PC-24 korai példányaira.
Csaknem két és fél órát repült egy hajtóművel a Smartwings járata
Közel két és fél órát repült egy működő hajtóművel a cseh Smartwings Boeing 737-800-as repülőgépe 170 utassal a fedélzetén, a pilóták a szabályok ellenére nem szakították meg az utat, és a légiforgalmi irányítás felé sem jelezték a problémát.
Hibás lehet néhány Airbus A340-es középső futóműve
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A340-es típus 10 példányára a középső futómű esetleges hibája miatt, amely nem megfelelő karbantartás következményeként keletkezhetett.
Az A320neo repülésvezérlő rendszerében is problémát találtak
Bár üzemelő példánynál nem fordult elő a jelenség, az Airbus új generációs keskenytörzsűjének alapváltozatánál a normál üzemelési paramétereket meghaladó állásszöget eredményező helyzetet okozó szoftverhiba bukkanhat fel, az EASA ezért direktívát adott ki.
Az Airbus 2020 harmadik negyedévére javítja az A321neók repülésvezérlő rendszerét
2020 harmadik negyedévére várható javítás az A321neo típus repülésvezérlő rendszeréhez, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet.
Lehetséges műszaki hiba miatt át kell vizsgálni az összes Boeing 757-est
Légialkamassági direktívát adott ki az amerikai és az európai repülésfelügyelet, mert a Boeing 757-esek csűrőit működtető részegység gyártási hibás lehet és meghibásodhat, a javítás gépenként akár 18 ezer dollárba is kerülhet.
Problémák az Airbus A321neo repülőgépek irányítási rendszerével
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A321neo repülőgépekre, mivel bizonyos repülési helyzetekben irányítási problémák léphetnek fel, igaz, a jelenség eddig még nem fordult elő üzemelő példányoknál.
EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma
Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.
Repedések lehetnek egyes Airbus A380-asok szárnyain
Légialkalmassági direktíva kiadását tervezi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), mert egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak tartószerkezetében repedések keletkezhettek.
Az Aireon lett az első, csak felderítést nyújtó európai légiforgalmi szolgáltató
Az Aireon ADS-B adatokon alapuló rendszere megkapta az EASA engedélyét, így a cég Európában további engedélyek nélkül nyújthatja műholdas szolgáltatását.
Megkapta az európai bizonyítványát a TBM-család legújabb tagja
Kiadta az EASA a Daher TBM 940 egyhajtóműves turbólégcsavaros típus forgalomba állításhoz szükséges légialkalmassági engedélyt.
Biztonságosabb lesz a leszállás a NAVBLUE leszállást segítő rendszerével
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a NAVBLUE legújabb fejlesztését, amely növeli a pilóták helyzettudatosságát a megközelítési fázisban.
Nem javasolja drónelhárító eszközök repülőtéri telepítését az FAA
Az FAA ugyan osztozik a repülőterek aggályaiban a drónokkal kapcsolatban, de nem támogatja az elhárító eszközök telepítését, mert ezek a navigációs rendszereket megzavarhatják.
Két üzleti repülőgéptípussal is komoly problémák adódtak
Egy nap eltéréssel mind az európai, mind az amerikai hatóságok sürgősségi direktívát adtak ki egy-egy üzleti repülőgéptípusra.
Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata
Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.
Forgalomba állhat az Embraer E195-E2
Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.
Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok
Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.
Csatlakozott az EASA rendbontó és erőszakos utasok elleni kampányához a Wizz Air
Csatlakozott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányához a Wizz Air, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon.
Harmadával nőtt a balhés utasok miatti incidensek száma Európában
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) adatai szerint tavaly harmadával nőtt a balhés utasok miatt incidensek száma Európában, ezért kampányt indítanak a tendencia megfordítása érdekében.
Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása
Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.
A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet
A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.
Kanada és Európa saját maga vizsgálja majd a 737 MAX légialkalmasságát
Kanada és az Európai Unió repülésbiztonsági szervei a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) függetlenül, saját maguk is vizsgálni fogják a Boeing 737 MAX légialkalmasságát.